تیم ژاپن فقط یک نقطه مثبت دارد/ می‎توانستیم صربستان را شکست دهیم

پیمان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شرایط فعلی تیم ملی والیبال ایران در دفاع روی تور و حمله اول از ژاپن قوی‌تر است. همین دو فاکتور برای ژاپن مشکل ساز می‏شود. به خصوص اینکه آنها از نظر میانگین قدی هم پایین‏تر از تیم ایران هستند.

وی تصریح کرد: دراین میان امتیاز میزبانی نقطه مثبت والیبال ژاپن نسبت به ایران است. البته این موضوع هم نباید اهمیت زیادی برای تیم ایران داشته باشد چون چند روز است که از اقامت تیم ملی در توکیو می‏گذرد و بازیکنان باید با شرایط این شهر و حتی سالن محل برگزاری مسابقات عادت کرده باشند.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران با تاکید بر اینکه بازیکنان تیم ملی نباید برای دیدار برابر ژاپن استرس داشته باشند، خاطرنشان کرد: آنها تا همین مرحله مسابقات تلاش زیای داشته و خوب هم کار کرده‏اند. اگر خدای نکرده و به هر دلیلی سهمیه المپیک نگیرند، چیزی از شایستگی‏های‌شان کم نمی‏شود. بنابراین سعی کنند بدون استرس و با آرامش کامل بازی کنند.

اکبری تاکید کرد: ژاپن تیم خاصی است. به هم ریختن این تیم سخت است اما در کل مهره‏های قوی‌تر از ایران ندارد. تیم ایران از نظر مهره برتر از ژاپنی‏هاست ضمن اینکه طی سال‎های گذشته تیم ایران همواره برنده دیدار برابر ژاپن بوده است. با توجه به توانایی‏های که داریم می‏توانیم دوباره این تیم را شکست دهیم.

مربی تیم والیبال پیکان در مورد دیدار برابر صربستان که امروز برگزار شد و با شکست ۳ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید نیز اظهارداشت: صربستان قهرمان اروپاست. از نظر تدارکات و اردوها خیلی بهتر هستند با همه اینها وقتی دو گیم مسابقه با نتیجه مشابه ۳۰ بر ۲۸ تمام می‎شود یعنی اینکه ما هم می‏توانستیم برنده شویم اما آنها خیلی با تجربه‏تر بودند.

وی ادامه داد: عامل موفقیت صرب‏ها در دیدار امروز سرویس و دفاع خوب بود. آنها سرویس‏های ریسکی زدند که البته خطا هم داشت اما از آنها پوئن‏های زیادی هم گرفتند. در کل امروز ما بدشانس بودیم. اگر از سرویس‎های خود امتیاز می‏گرفتیم می‎توانستیم برنده باشیم.

پیمان اکبری در پایان تاکید کرد: در هر صورت تیم ملی ایران هنوز برای المپیکی شدن شانس دارد. فقط بازیکنان نباید اجازه دهند استرس بر آنها غلبه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران امروز در چارچوب مسابقات انتخابی المپیک مغلوب صربستان شد. تیم کشورمان فردا آخرین دیدار خود را برابر ژاپن برگزار می‏کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.