تیهان چین در زمینه صنعت فولاد کردستان سرمایه گذاری می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هیات چینی طی نشستی با مقامات استان کردستان متشکل از استاندار کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت فولاد زاگرس کردستان و مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان در باره مقدمات سرمایه گذاری در صنعت فولاد کردستان گفت و گو کرد.

این هیات چینی هشت ماه گذشته نیز مذاکراتی در رابطه با سرمایه گذاری در صنعت فولاد کردستان انجام داده بودند که این جلسه به منظور پیگیری گفت و گوهای نشست اولیه برگزار شد.

مدیر عامل شرکت فولاد زاگرس کردستان در زمینه سرمایه گذاری این شرکت چینی گفت: فاز اول و دوم کارخانه فولاد که به شکل ترکیبی کوره بلند و کوره قوس الکتریکی است کمتر از یک سال ساخته خواهد شد و در پایان خرداد ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.

هومن نوری افزود: بااجرای این طرح یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن میلگرد تولید و برای ده هزار نفر در منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: در دیدار اولیه مقرر شد که شرکت چینی ۲۰ درصد از سرمایه لازم را در این طرح هزینه کند و ۳۵ درصد سنگ آهن و ۴۵ درصد از محصول نهایی را دریافت کند.

وی افزود: به دلیل آماده نبود معدن ، در مذاکرات تازه قرار بر این شده است که سرمایه گذاری به صورت بای بک صورد گیرد.

مدیر عامل شرکت تیهان چین نیز در زمینه نحوه سرمایه گذاری این شرکت چینی در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت استان کردستان این شرکت پیشنهادات و ایده های مناسبی برای گسترش صنعت فولاد استان دارد.

حاجی محمود خوان چون لی افزود: کارخانه فعلی فولاد استان با تکنولوژی ۱۵ سال قبل مشغول به فعالیت است که نیاز مبرم به نوسازی و بازسازی دارد.

وی اظهار داشت: با به روز شدن تجهیزات می توان تولید را به یک میلیون تن رساند که علاوه بر تامین کامل نیاز استان امکان صدور نیز وجود خواهد داشت.

وی دوستی دو کشور ایران و چین را پایدار دانست و افزود: به عنوان یک مسلمان چینی همیشه یار و پشتیبان کشور اسلامی ایران خواهیم بود.

ک/۲۵۷۰ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۲۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.