ثامن الحجج(ع) سبزوار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد/ جنجال پرسپولیس و ناتمام ماندن کشتی ها

۱۲م دیماه ،

ثامن الحجج(ع) سبزوار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد

به گزارش ایسنا، فینال لیگ برتر کشتی آزاد در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی بین پرسپولیس جویبار و ثامن الحجج(ع) سبزوار برگزار شد که ثامن در یک کشتی جنجالی ۵ بر ۲ پیروز شد و برای دومین بار قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد.

گزارش کشتی های فینال:

ثامن الحجج سبزوار ۵ – پرسپولیس جویبار ۲ (اسامی تیم ثامن در ابتدا آمده است.)

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی ۳ – فرزاد جعفری ۰ (۲-۰ و ۱-۰ کلینچ)

دو کشتی گیر بسیار پر تحرک آغاز کردند. این رحیمی(ملی پوش ایران در المپیک لندن و دارنده مدال برنز جهان) بود که ابتکار عمل را بدست گرفت و یک بار با زیرگیری و یک بار با خارج بردن حریف از تشک ۲-۰ جلو افتاد و تایم اول را برد.

در یک دقیقه اول از تایم دوم امتیازی رد و بدل نشد. رحیمی حملاتش را در ۳۰ ثانیه پایانی آغاز کرد اما جعفری مقاومت کرد. در کلینچ این رحیمی بود که باید یک خم را در اختیار می گرفت و با خاک کردن، اولین پیروزی را نصیب تیم ثامن کرد.

۶۰ کیلوگرم: بهنام احسان پور ۰ – اوپان سات ۲ (۰-۱ کلینچ و ۰-۱)

اوپان سات(قهرمان سال ۲۰۱۰ اروپا) در حالی به روی تشک آمد که در کشتی صبح مصدوم شده بود و زانوی چپش را بسته بود. تایم اول این مسابقه امتیازی نداشت و در کلینچ کشتی گیر روسی پرسپولیس ۱-۰ پیروز شد. در ثانیه ۴۰ تایم دوم سات موفق شد از پای راست احسان پور(قهرمان جوانان جهان) زیرگیری کند و ۱-۰ پیش افتد. در ادامه احسان پور هر چه تلاش کرد به پاهای سات نرسید و این مسابقه را باخت تا دو تیم ۱-۱ برابر شوند.

۶۶ کیلوگرم: مهدی تقوی ۵ – مسعود کمروند ۰ (۳-۰ و ۲-۰)

در حالی که ۳۰ ثانیه به پایان مسابقه مانده بود و تقوی(دارنده دو طلای جهان) راه نفوذی برای رسیدن به پاهای حریفش پیدا نمی کرد، با یک فته پای زیبا از بالا کمروند را به پل زد و ۳-۰ برنده شد.

۵۰ ثانیه از تایم دوم قبل بود که تقوی حریف را از تشک خارج برد و ۱-۰ پیش افتاد. این اتفاق یک بار دیگر تکرار شد و تقوی ۲-۰ به برتری رسید تا ثامن دومین برد خود را دشت کند.

۷۴ کیلوگرم: داوید خوتیاشویلی ۲ – مصطفی حسین خانی ۱ (۱-۰ کلینچ و ۱-۱)

وقت اول به کار کردن هر دو مبارز روی سر و گردن گذشت. کلینچ به سود خوتیاشویلی(نفر سوم سال ۲۰۱۱ جهان) بود و ۱-۰ برنده شد.

در وقت دوم در حالی که دو زانوی حسین خانی روی تشک بود، حریفش او را به خارج برد که داور یک امتیاز به کشتی گیر گرجی ثامن داد و یک اخطار به ضرر حسین خانی. اما مربیان معتقد بودند که چون دو زانوی حسین خانی روی تشک بوده امتیاز نداشته است.

وقتی داوران به اعتراض پرسپولیس برای بازبینی فیلم ترتیب اثر ندادند غلامرضا محمدی تخته ای که دستش بود را به سمت بهمن طالبی(رئیس هیئت ژوری ) پرتاب کرد. داور وسط یک کارت زرد به مراد محمدی داد و رئیس تشک کارت قرمز به غلامرضا محمدی داد. درگیری ها بالا گرفت و غلامرضا محمدی حاضر به ترک تشک نبود. دبیر و نایب رئیس فدراسیون هم به میان آمدند اما پرسپولیس کشتی گیرش را به روی تشک نمی فرستاد. کشتی برای دقایقی متوقف بود. در نهایت پس از ۱۰ دقیقه پرپولیس راضی شد به مسابقه برگردد و کارت قرمز داوران به غلامرضا محمدی بی اثر ماند چرا که محمدی دوباره روی صندلی کوچ نشست.

در ادامه حسین خانی یک امتیاز گرفت اما چون اخطار داشت تایم دوم را هم باخت تا ثامن ۳-۱ پیش افتد.

۸۴ کیلوگرم: احسان امینی ۱ – آلبرت ساریتوف ۴ (۱-۰ کلینچ، ۰-۲ و ۰-۲)

امینی (قهرمان سال ۲۰۱۱ آسیا) وقت اول را با کلینچ ۱-۰ برد. در آغاز تایم دوم ساریتوف(نفر سوم سال ۲۰۱۱ جهان)، امینی را خاک کرد. در ادامه کشتی گیر روس پرسپولیس یک امتیاز دیگر گرفت و تایم دوم را ۲-۰ برنده شد.

در ثانیه های پایانی وقت سوم امینی در حالی که تا آستانه خاک کردن ساریتوف پیش رفته بود، درست در ثانیه آخر به پل رفت تا این کشتی را پرسپولیس پیروز شود و نتیجه ۳-۲ به نفع ثامن شود.

۹۶ کیلوگرم: عرفان امیری ۲ – عباس طحان ۱

شروع مسابقه طوری بود که می شد حدس زد کلینچ پیروز این مسابقه را تعیین می کند. کلینچ تایم اول به سود طحان بود و ۱-۰ برنده شد. در وقت دوم کلینچ به نفع امیری(قهرمان جوانان جهان) خارج آمد و ۱-۰ کار را تمام کرد. در تایم سوم باز هم دو کشتی گیر کاری نکردند و نمایش این دو جوان نا امید کننده بود. وقتی گوی قرمز خارج آمد، تماشاگران مازندرانی به هوا رفتند! اما طحان آنها را نا امید کرد چرا که نتوانست امیری را خاک کند و کشتی را باخت. اعتراض محمدی هم فایده نداشت و با پیروزی عرفان امیری، ثامن الحجج برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد.

غلامرضا محمدی اجازه نداد طحان به وسط تشک رود و به همراه کادر فنی اش تشک را ترک کردند. وقتی کمیل قاسمی برای کشتی وزن ۱۲۰ کیلوگرم به میدان نیامد، فردین معصومی با پشتکهایش جشن قهرمانی سبزواری ها را کامل کرد.

۱۲۰ کیلوگرم: فردین معصومی – کمیل قاسمی (برگزار نشد.)

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.