ثبات در بازار ارز نیاز به همدلی همه مسئولان دارد

طی روزهای اخیر قیمت دلار در بازارهای داخلی افزایش چشمگیری داشته به طوری که طی روز گذشته قیمت دلار به بالاترین حد خود در تاریخ ارز کشور رسید.

فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی در حاشیه نشست بررسی راهکارهای حساب های بانکی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تحولات ماه های اخیر بازار ارز نشان می دهد که ایجاد ثبات در این بازار نیازمند همدلی و همراهی همه مسئولان است ضمن آنکه برخی از عوامل ایجاد ثبات و حتی بی ثباتی بازار ارز در دست بانک مرکزی نیست بلکه عواملی خارج از حیطه فعالیت بانک مرکزی باعث ایجاد بی ثباتی طی ماه های اخیر در بازار ارز کشور شده است که باید اقدامات جدی برای کنترل این عوامل از سوی مسئولان به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی تصریح کرد: ثبات در بازار ارز به طور حتم نقش موثری در کنترل نرخ تورم دارد زیرا تحولات اخیر بازار ارز نشان داده که این سیر صعودی نقش موثری در افزایش تورم و بالاخص گرانی های اخیر دارد.

رئیس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی تمام توان خود را برای کنترل نرخ ارز به کار گرفته تا این بازار آشفته را بتواند به خوبی مدیریت و کنترل کند که تاکنون به علت وجود عوامل دیگر این موضوع به طور کامل نتوانسته اثرات خود را در بازار نشان دهد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.