ثبات “قیمت شیر” در گرو تصمیم ستاد تنظیم بازار است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به جلسه کارگروه تخصصی در مورد ثبات قیمت شیر تا پایان سال گفت: باید دید این تفاهم نامه در جلسه دوشنبه آینده ستاد تنطیم بازار تصویب می‌شود یا خیر.

سیروس روستا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه دولت و دامداران قرار بود که تولیدکنندگان در ازای دریافت نهاده اسناد شیر تولیدی خود را به قیمت ۱۱۱۰تومان عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت نمی‌خواست نهاده دامداران را تامین کند، افزود: اقدامات این چنینی هزینه‌های تولید شیر را افزایش میدهد.

روستا با بیان اینکه طبق تفاهم انجام گرفته در جلسه کارگروه تخصصی قیمت شیر تا پایان سال ثابت می‌ماند، ادامه داد: این مسئله منوط به این است که تفاهم‌نامه فوق در جلسه ستاد تنظیم بازار دوشنبه آینده تصویب شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران اظهار امیدواری کرد، این تفاهمنامه در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح، تصویب و پس از آن اجرایی شود تا علاوه بر ثبات قیمت شیر دامداران نیز با آسودگی خیال به تولید بپردازند.

روستا در پاسخ به این پرسش که در صورت تصویب نشدن این تفاهمنامه قیمت شیر خام چقدر افزایش می یابد، گفت: طبق تفاهم‌نامه سه جانبه اتحادیه سراسری دامداران وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنایع لبنی چنانچه نرخ ارز مرجع تغییر یابد به فراخور تاثیرگذاری آن در هزینه تمام شده تولید، بهای شیر و به تبع آن قیمت فرآورده‌های لبنی تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع باید این مسئله را آنالیز کرد و دید حذف ارز مرجع چه میزان در افزایش میزان تولید تاثیر داشته است.

روستا با بیان اینکه این مسئله پس از بررسی اعلام می‌شود، گفت: همه چیز بستگی به جلسه روز دوشنبه ستاد تنظیم بازار دارد و ما باید منتظر نتیجه این جلسه بمانیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.