ثبت‌نام در مسکن ویژه تهران؛ در صورت داشتن شرایط

ثبت‌نام در مسکن ویژه تهران؛ در صورت داشتن شرایط

جام جم آنلاین: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران از شهروندان خواست حتما در صورت داشتن همه شرایط برای تهیه مسکن ویژه تهران نام نویسی کنند.

رضایی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد افزود: این مسکن برای کسانی است که ۱) مسکن ملکی ندارند ۲) متأهل یا سرپرست خانوار هستند، ۳) حداقل ۵ سال سابقه سکونت مستمر در تهران دارند و ۴) در سال‌های قبل هم از تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند.

رضایی گفت: افراد سرپرست خانواری که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ ۰۱‌/‌۰۱‌/‌۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲‌/‌۱۱‌/‌۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند. (به نام متقاضیان و افراد تحت تکفل آنها از تاریخ ۰۱‌/‌۰۱‌/‌۱۳۸۴ نباید سند مالکیت ثبت شده باشد) می‌توانند ثبت نام کنند.

وی درباره قیمت مسکن ویژه هم گفت: نسبت به قیمت روز مسکن ارزان تر بوده و مسکنی که در تهرانسر ساخته شده است، در واحدهای ۱۰۵ متری حدود ۵ میلیون تومان ارزان تر است.

رضایی گفت: همچنین قیمت این مسکن به تدریج دریافت می‌شود و ۷۰ درصد قیمت زمین هم به صورت قسط ماهانه دریافت خواهد شد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: در نخستین گام متقاضیان مسکن ویژه تهران باید در بانک مسکن حسابی با موجودی ۲۰ میلیون تومان باز کنند که مهلت ان از دیروز آغاز شده است.

وی افزود: متقاضیان همچنین از اول مهر باید با مراجعه به سایت tehran.maskanmehr.net مدارک مورد نیاز خود را از طریق اینترنت ارائه کنند و هنگان نام نویسی تعهد می‌دهند و در صورتی که در مرحله‌ای فاقد شرایط شناخته

شوند، هیچ گونه ادعایی نخواهند داشت و مسئولیت عواقب هر گونه عدم ایفای تعهدات پیش بینی شده در این اطلاعیه بر عهده متقاضی خواهد بود.

رضایی افزود: یک سال برای ساخت این مسکن‌ها پیش بینی شده است که متقاضیان باید در این مدت باید چهار قسط ۲۰ میلیون تومانی برای هزینه ساخت پرداخت کنند.

در زمان تحویل و در قسط پنجم بعد ازدو قسط ۲۰ میلیون تومانی نیز ۳۰ درصد قیمت زمین که ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان خواهد بود، دریافت می‌شود. بقیه هزینه قیمت زمین در اقساط ماهانه یک میلیون تومانی دریافت می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.