ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کنکوری‌ها آغاز شد/ جزییات رشته محل‌ها و ضوابط پذیرش

۱۸م دیماه ،

5-9.jpg

ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کارشناسی دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی آغاز شد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام در پذیرش ۶۰۰۰ رشته محل‌ بدون آزمون دوره کارشناسی دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی از امروز از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: ثبت‌نام در این دوره تا ۲۴ دی ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به انتشار یافتن اسامی رشته محل‌های بدون آزمون دوره کارشناسی دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی، در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان در رشته محل‌های بدون آزمون، اظهارکرد: در این دوره ۳۰۰ هزار نفر برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انتشار یافته است، تصریح کرد: این دفترچه شامل شرایط و ضوابط ثبت‌نام، نحوه انتخاب رشته، نحوه گزینش دانشجو، شرایط و ضوابط اتباع خارجی، سهمیه‌ها و مراحل پذیرش است.

توکلی با اشاره به آغاز مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی از ۲۰ دی ماه، گفت: داوطلبان می‌توانند پس از ثبت‌نام تا ۲۶ دی ماه برای ملاحظه اطلاعات ودر صورت لزوم ویرایش به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب رشته در مهلت ثبت‌نام، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد دعلاقه خود انتخاب و به ترتیب الویت علاقه در فرم ثبت‌نامی درج کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داطلبانی که بر اساس ضوابط در ۲ یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند، همانند سایر داوطلبان فقط یک فرم انتخاب رشته خواهند داشت که این دسته از داوطلبان باید کلیه کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را در این فرم درج کنند.

توکلی در پایان از اعلام نتایج این مرحله در اواخر بهمن ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.