ثبت‌نام ۱۲۵۰ خبرنگار برای وام مسکن در ۳ روز

جام جم آنلاین: مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت‌نام ۱۲۵۰ خبرنگار برای دریافت وام مسکن درمدت سه روز اولیه ثبت‌نام خبر داد.

پدرام پاک‌آئین درباره آمار ثبت‌نام متقاضیان دریافت این تسهیلات به مهر گفت: از آغاز ثبت‌نام تاکنون ۱۲۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات مسکن خبرنگاران در سامانه اداره‌‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد (سمان) ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در این رابطه نکاتی را یادآور شد و تاکید کرد: گواهی اشتغال به کار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران صرفا باید از طریق فرم ارائه شده در سایت، تهیه و ارائه شود و این گواهی روی برگه‌ها و فرم‌های دیگر پذیرش نمی‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این گواهی حتما باید به امضای شخص مدیرعامل خبرگزاری یا مدیرمسئول روزنامه و نشریه رسیده باشد و امضای سایر مدیران و دست‌اندرکاران رسانه‌ها به جای دو سمت یادشده، برای این سامانه معتبر نیست.

پاک‌آئین همچنین گفت: متقاضیان باید هر سه مدرکشان را شامل صفحات اول و دوم شناسنامه، کارت ملی و گواهی اشتغال به کار، اسکن و در سایت درج کنند و چنانچه هر یک از این مدارک در سایت درج نشود، ذخیره‌سازی صورت نمی‌گیرد و اساسا امکان دسترسی همکاران ما در اداره امور خبرنگاران به فایل اطلاعات خبرنگاران متقاضی دریافت تسهیلات، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: متقاضیان باید اطلاعات فردی خواسته شده در بخش ویژه وام مسکن را به طور کامل تکمیل کنند تا ذخیره‌سازی صورت گیرد.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به این نکته که «برخی از خبرنگاران و عکاسان نسبت به دریافت پاسخ‌های منفی و نقص پرونده از سوی سامانه سمان باوجود کامل بودن اطلاعاتشان گله‌مند هستند» گفت: هر چند ثبت‌نام خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای دریافت وام مسکن از طریق سایت سمان انجام می‌شود، این کار نیاز به تکمیل بخش‌‌های غیرمرتبط با وام در سایت ندارد و نیاز به روز کردن اطلاعات فردی نیست.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این مساله هم برای جلوگیری از تضییع حقوق آن دسته از خبرنگارانی صورت گرفته است که پیشتر در سایت سمان ثبت‌نام نکرده‌اند.

پاک‌آئین همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه بررسی اطلاعات خبرنگاران برای دریافت این تسهیلات و این‌که «آیا وام مذکور بر اساس اولویت ثبت‌نامی به آنها تعلق خواهد گرفت یا خیر؟» گفت: به هر تعداد که ثبت‌نام صورت بگیرد، صرفا اطلاعات ثبت‌نام شدگانی بررسی می‌شود که مدارک ارسالی آنها فاقد نقص بخصوص در مورد گواهی اشتغال باشد و بدیهی است پرونده ثبت‌نام کنندگانی که مشمول یکی از این نواقص باشد، از گردونه بررسی خارج خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به مصوبه دولت برای اعطای ۵۰۰۰ فقره وام مسکن به خبرنگاران، ما اولویت‌هایی را قائل شده‌ایم که شامل خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دارای رابطه استخدامی با روزنامه و خبرگزاری و نیز دارا بودن شرط تاهل است.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در عین حال تاکید کرد: چنانچه کمتر از ۵۰۰۰ نفر از دارندگان این اولویت‌ها برای دریافت وام مسکن اقدام کنند، بقیه اعتبار تسهیلات یادشده به اولویت بعدی یعنی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران دارای رابطه استخدامی با نشریات دوره‌ای و نیز خبرنگاران فاقد رابطه استخدامی با رسانه یا به تعبیری خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آزاد یا حق‌التحریر و حق‌التصویر تعلق خواهد گرفت.

پاک‌آئین همچنین گفت: در مورد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مجرد هم، لازم می‌دانم بگویم چنانچه اعتباری مازاد بر اولویت متاهلین باقی بماند، این دسته از خبرنگاران (خبرنگاران مجرد) هم مشمول تسهیلات مسکن خواهند شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.