ثبت آنی معاملات کشور امکان ملاحظه سند خانه و خودرو با تلفن همراه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا پایان هفته جاری ثبت آنی معاملات و اسناد در دفترخانه‌ها اجرایی می‌شود و از طریق سایت سازمان با تلفن همراه می‌توان آن را ملاحظه کرد.
 
بردیا صدر نوری در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: به زودی هفته ثبت آنی معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت اسناد سراسر کشور اجرایی می‌شود و شهروندان می‌توانند هنگام حضور در دفترخانه‌ها و در صورت تکمیل مدارک شاهد ثبت آنی معاملات خود باشند.
وی بیان کرد: کارگاه آموزشی در دفترخانه‌ها در این باره برگزار و نرم‌افزار تخصصی برای ثبت آنی معاملات طراحی و بارگذاری می‌شود که به زودی در اختیار تمام ادارات ثبت اسناد کل کشور و دفترخانه‌ها قرار می‌گیرد. سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: شهروندان بعد از تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز، برای ثبت معاملات منقول و غیرمنقول خود به دفترخانه مراجعه کنند تا در کوتاه‌ترین زمان سند مورد نظر ثبت شود. وی اضافه کرد: این نرم‌افزار طوری برنامه‌ریزی شده که بعد از ثبت آنی سند، خریدار و فروشنده می‌توانند در هر کجای کشور در همان لحظه سند ثبت شده خود را از طریق شماره ملی سند و رمز ملاحظه کنند. صدر نوری گفت: با این اقدام امنیت اسناد بسیار بالا می‌رود به طوری که امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می‌رسد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.