ثبت احوال سازمانی پیشرو در عرصه فناوری اطلاعات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

یکی از تحولات چشمگیر سازمان ثبت احوال در فرآیند نوین سازی ارائه خدمات به عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه به کارگیری فناوری اطلاعات و تولید مستقیم آمارهای جمعیتی ایرانیان است.

پارسایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در نظام برنامه ریزی که “فراهم نمودن امکان اعلام دقیق آخرین اطلاعات و آمار جمعیتی کشور” از جمله اهداف کلان ایجاد این پایگاه بوده است.
وی افزود: حدود ۶۰۰ اداره و نمایندگی در نقاط مختلف کشور به صورت بر خط اقدام به ثبت اطلاعات وقایع حیاتی و مهاجرتی در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است و با این پایگاه امکان پایش تحولات جمعیتی کشور و تجزیه و تحلیل نتیجه سیاست های جمعیتی فراهم گردید به شکلی که در دوره های وقتی دلخواه توان عمده اطلاعات شاخص های مورد نیاز برای تحلیل آینده نگری جمعیت است.
پارسایی اظهار نمود: با انجام اقدامات موثر در جهت افزایش پوشش ثبت وقایع ولادت و فوت در سازمان ثبت احوال کشور، بخشی از مطالعات و تحلیل های جمعیتی در این سازمان به انجام تحقیقات در مورد وضعیت شاخص های جمعیتی در کشورهای همسایه و منطقه معطوف گردیده است.
وی در ادامه بیان داشت: و ما بر این باوریم که امروزه نه تنها تغییرات داخلی جمعیت بر مناسبات اجتماعی در کشورها اثرگذار است، بلکه کشورهای منطقه در زمینه حرکات جمعیتی و حتی سیاست های جمعیتی نیز از یکدیگر تاثیر می پذیرند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.