ثبت بیش از۳۱ هزار فوتی و افزایش آمار ازدواج در ۵ ماهه نخست امسال در استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۱ هزار و ۱۰۷ فوت در استان تهران ثبت شده است، گفت: آمار فوت در این مدت نسبت به مشابه سال قبل ۳۱.۶ درصد افزایش یافته است.

مسعود شفیعی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آمار جمعیتی استان تهران در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ گفت: در این مدت ۶۱ هزار و ۷۲۵ ولادت داشته ایم که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۶۴ نفر مرد و ۲۹ هزارو ۸۶۱ نفر زن هستند، این درحالی است که در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۶۶ هزارو ۲۸۰ ولادت داشته ایم. به این ترتیب کاهش ۶.۹ درصدی ولادت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را شاهد بوده ایم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان در همین مدت میزان وفات به ۳۱ هزارو ۱۰۷ نفر رسیده است که از این میزان ۱۸هزارو ۹ نفر مرد و ۱۳ هزارو ۹۸ نفر زن هستند؛ این درحالی است که در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد فوت ۲۳ هزارو ۶۴۰ نفر بوده است. به این ترتیب در ۵ ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۳۱.۶ درصدی در وفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

وی ادامه داد: همچنین در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۳ هزارو ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است درحالی که در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۱هزارو ۸۱۱ ازدواج ثبت شده است. به این ترتیب در سال جاری ۴.۸ درصد افزایش در ازدواج را نسبت به سال قبل داشته ایم. در طلاق نیز در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۲ هزارو ۸۵۳ مورد طلاق داشته ایم که نسبت به زمان مشابه سال قبل که تعداد ۱۱ هزارو ۶۲۱ طلاق به ثبت رسیده بود شاهد افزایش ۱۰.۶ درصدی بوده ایم.

وی درباره فراوانی پنج نام انتخابی برای پسران در ۵ ماهه نخست سال جاری به اسامی امیرعلی با ۹۶۹ بارتکرار، آراد با ۶۸۰ مورد، سامیار با ۶۶۸ بار، علی با ۶۵۷ و امیرحسین با ۵۷۸ بار تکرار اشاره کرد و افزود: در انتخاب اسامی دختران نیز اسامی همچون فاطمه با ۷۱۸ بار تکرار، رستا با ۵۹۶، آوا با ۵۰۷، حلما ۵۰۰ و مرسانا با ۴۹۹ تکرار بیشترین فراوانی را داشته اند.

در سال گذشته برای پسران اسامی امیرعلی، سامیار، امیرحسین، علی و امیرعباس به ترتیب بیشترین فراوانی را داشتند و برای دختران نیز اسامی فاطمه، حلما، زهرا، مرسانا و آوا به ترتیب بیشترین فراوانی را دارا بودند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به صدور ۱۰ میلیون و ۱۵۷ هزارو ۴۷۵ کارت هوشمند ملی از ابتدای طرح تاکنون در استان تهران اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۳۲۲ هزارو ۳۴۷ نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند که از این میزان ۹۵.۷ درصد توسط ۱۵۵ دفتر پیشخوان ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

وی تاکید کرد: در بخش صدور شناسنامه نیز از ابتدای اجرای طرح تاکنون برای ۴میلیون و ۸۹۸ هزارو ۶۹ نفر شناسنامه صادر شده که در سال جاری ۲۰۸ هزارو ۱۱۰ صدور شناسنامه را در این استان داشته ایم. درحال حاضر جمعیت بالای ۱۵ سال استان تهران ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزارو ۵۳۷ نفر و جمعیت بالای ۷ سال استان ۱۲ میلیون و ۳۱۴ هزارو ۱۰۴ نفر است و برآورد جمعیت برای پایان مرداد سال ۱۳۹۹ نیز ۱۴ میلیون و ۵ هزارو ۵۷۲ نفر است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.