ثبت تخلفات بنام مالک خودروی وکالتی فروخته شده

هشدار رئیس شماره گذاری پلیس راهور به شهروندان:

ثبت تخلفات بنام مالک خودروی وکالتی فروخته شده

عصر خودرو : : رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با اشاره به اینکه مالکان خودروها از معامله خودرو به صورت وکالتی خودداری کنند گفت:‌ تخلفاتی که توسط دوربین و یا غیرتسلیمی برای خودروها به ثبت می‌رسد به پای مالک قبلی خودرویی خواهد بود که وکالتی به فروش رسیده است.

به نقل از فارس سرهنگ احمد رستمی گفت: بر اساس قانون شماره پلاک وسایل نقلیه به فرد اختصاص می‌یابد لذا تا زمانی که پلاک بر روی وسیله نقلیه نصب است و در مراکز مجاز و مورد تایید پلیس راهور برابر با قانون فک نشده مشروعیت قانونی استفاده از پلاک بر عهده مالک آن است.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی و یا مراکز تعویض تعیین شده توسط راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.
رئیس شماره گذاری پلیس راهور خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که برای استفاده کنندگان از پلاک‌هایی که به صورتی وکالتی واگذار شده‌اند متصور است توصیه اکید می‌شود تا مالکین وسایل نقلیه که قصد واگذاری وسیله نقلیه خود به غیر را دارند از واگذاری آن به صورت وکالتی جدا خودداری کرده و سریعاً برای فک پلاک به مراکز تعویض پلاک و همچنین دفاتر خدمات خودرویی پلیس راهور در سراسر کشور مراجعه کنند.
رستمی اظهار داشت: فک پلاک دارای مزایایی است که از جمله آن می‌توان به احراز اصالت وسیله نقلیه و بررسی اسناد و مدارک مالکیت خودرو توسط کارشناسان فنی و حقوقی مجرب پلیس راهور در مراکز مذکور اشاره کرد و فرد می‌تواند با تخصیص پلاک جدید به خریدار در همان روز دغدغه آینده را نداشته باشد.
وی ادامه داد:‌ اگر افراد اقدام به این کار نکنند چنانچه تخلفی از سوی مالک جدید یا کسی که از خودرو استفاده می‌کند رخ دهد مالک پلاک باید پاسخ‌گو باشد.
رئیس شماره‌گذاری راهور گفت: تردد با وسیله نقلیه‌ای که پلاک آن متعلق به مالک قبلی است باعث می‌شود تا اگر تخلف رانندگی از طریق دوربین‌ ثبت یا به صورت غیر تسلیمی برگه جریمه‌ای صادر شود به پای مالک پلاک نوشته شود این در شرایطی است که همین موضوع برای تصادفاتی که فرد متواری می‌شود نیز مصداق پیدا می‌کند.
وی خاطر نشان کرد:‌ افراد نسبت به پلاکی که به آنها واگذار شده مسئولند.

سه شنبه ۲۸ شهریور   ۱۲:۵۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.