ثبت خودرو در دفترخانه ها قانونی است

۱۹م دیماه ،

ثبت خودرو در دفترخانه ها قانونی است

عصر کالا – رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران اعلام کرد: آیین نامه قانون نقل و انتقال خودرو در کمیته تطبیق مصوبات مجلس در حال رسیدگی است تا با تائید رئیس مجلس اجرایی شود.

به گزارش عصر کالا به نقل از مهر ، محمدرضا دشتی اردکانی در پاسخ به اینکه بعضی از مسئولان نیروی انتظامی اعلام کرده اند که مالکان خودرو نیازی به ثبت خودرو در دفترخانه ندارند و تنها با تعویض پلاک کار انتقال انجام می گردد گفت: ثبت خودرو در دفترخانه ها بر اساس ماده ۲۹ قانون جرائم رانندگی قانونی است.
وی افزود: این اظهارات خلاف قانون است چرا که آیین نامه قانون نقل و انتقال خودرو در کمیته تطبیق مصوبات مجلس در حال رسیدگی است تا با تائید رئیس مجلس اجرایی شود.
رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران در مورد درخواست ثبت دفترخانه های تازه گفت: اکنون هفت هزارو ۳۵۰ دفترخانه در کشور فعال می باشند که این تعداد دو برابر ظرفیت لازم است. سبب آن این است که در سال ۸۶ ماده ۵ قانون دفترخانه ها نادیده گرفته شد و به جای ایجاد دفتر خانه به ازای ۱۳ تا ۲۰ هزار جمعیت تعداد بسیاری دفترخانه ایجاد شد.
از دشتی اردکانی سوال شد سازمان اوقاف مدعی است که دفتر خانه ها اسناد مربوط به وقف را گاها به این سازمان منتقل نمی کنند که پاسخ داد: روال کار این است که یک برگ سند وقفی به سازمان اوقاف ارسال و یک برگ دست مستاجر و یک برگ هم در دفترخانه نگهداری می گردد.

سه شنبه ۱۹ دى   ۱۲:۱۶

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.