ثبت رکورد ۲۵ هزار و ۵۶۰ واحدی در تالار شیشه ای

بورس تهران امروز با هزار و ۱۰ واحد رشد رقم ۲۵ هزار و ۵۶۰ واحدی را درکارنامه کاری خود رقم زد.

علی صحرایی معاون شرکت بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب که در هفته جاری شاخص کل رشد ۴ درصدی را شاهد بود افزود: امروز شاخص کل رقم ۲۵ هزار و ۵۶۰ واحد را در سامانه به ثبت رساند.

وی تصریح کرد: علت اصلی افزایش رشد شاخص ورود ابزار جدید اوراق اختیار فروش تبعی برای پوشش ریسک در بازار سرمایه بود که اطمینان و آرامش خاطر برای سهامداران به وجود آورده و سرمایه گذاران با انگیزه وارد بازار بورس شدند.

صحرایی تاکید کرد: ابزار اوراق اختیار فروش تبعی برای پوشش ریسک تمامی شرکت های بورس نیست بلکه برای شرکت هایی که از سوی سازمان بورس اعلام می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون شرکت بورس اضافه کرد: جذابیت رشد شاخص ها را خود سرمایه گذاران و مردم به وجود آوردند تا جایی که براساس آمار معاملاتی ۶۰ درصد معاملات خرد را افراد خریدار بودند و بقیه را سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی به خود اختصاص دادند، همچنین از ابتدای شهریور مردم با فعالیت خود شاخص را به سمت رشد حرکت دادند.

صحرایی ادامه داد: از ۲۱ مردادماه تا ۱۵ روز کاری شاخص به طوری مرتب و بدون وقفه روند مثبت را طی کرد به نحوی که تمام شاخص ها با ۱۸۰۰ واحد افزایش در بازار رشد ۷ درصد را از خود برجای گذاشت.

وی تصریح کرد: آمار معاملات حاکی از آن است معاملات نسبت به روزهای گذشته دو برابر شده است در طی ۴ روز کاری این هفته نسبت به هفته گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی حجم و با ۶۵ درصدی دفعات معاملات مواجه شده است.

معاون شرکت بورس خاطرنشان کرد: بازار سرمایه علیرغم شفافیت به طور نسبی بیشتر از اقتصاد پویاتر به نظر می رسد و سرمایه گذاران به همه مولفه ها توجه می کنند که در حال حاضر یکی از علت های رشد شاخص ها افزایش قیمت برخی محصولات و نیز آزادسازی توسط سازمان خصوصی سازی است.

همچنین زمزمه افزایش قیمت روی سودآوری شرکت ها در بازار سرمایه است و رشد بیشتر شاخص ها فلزات، صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و گروه بانکی بودند که ۶۰ درصد رشد صف های خرید را به خود اختصاص دادند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.