ثبت رکورد جدید در تولید نخود به شیوه دیم در هشترود

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از ثبت رکورد جدید دوهزار و ۴۱۳ کیلوگرم در هکتار تولید محصول نخود به شیوه دیم کاشت در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی‌اصل در مراسم برداشت از نخود دیم در اراضی زیر کشت این محصول گفت: بهره‌بردار دیم‌کار این شهرستان با بکارگیری توصیه‌های فنی کارشناسان و رعایت اصول به‌زراعی واستفاده از رقم مناسب، توانسته است به این راندمان چشمگیر در هکتار دست یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان هشترود دارای شش‌هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی زیر کشت نخود سفید بوده است، افزود: در سال زراعی ۹۱-۹۰، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، بکارگیری ادوات مکانیزه مناسب و در کنار آن رعایت اصول فنی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، توانسته است وضعیت مطلوبی را در تولید محصول نخود دیم شاهد باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود خاطرنشان کرد: در سال جاری شش‌هزار و ۱۲۵ تن محصول نخود در این شهرستان تولید شده است.

کریمی‌اصل، با اشاره به ارزش غذایی بالای این محصول ادامه داد: وجود درصد بالایی از ریزمغذی‌ها و پروتئن‌ها در نخود، جایگاه ویژه‌ای را به این محصول در بخش غذایی جامعه اختصاص می‌دهد./

A-910721-02

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.