نتایج آزمون اعزام معلمان و فرهنگیان به مدارس خارج از کشور سال ۹۷ اعلام شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس بخشنامه این وزارتخانه، نتایج آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷ بیستم خرداد ماه از طریق مرکز سنجش و پذیرش وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. شایان ذکر است استخدام رسمی وزارت آموزش وپرورش بودن، دارا بودن حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵ سال سابقه خدمت برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و ۲۷ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس تا پایان اردیبهشت ۹۷ (بر اساس آخرین حکم کارگزینی) از جمله شرایط عمومی فرهنگیان متقاضی اعزام به مدارس خارج از کشور است.

آزمون اعزام معلمان و فرهنگیان به مدارس خارج از کشور سال 97

زمان اعلام نتایج آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷-۹۸

زمان اعلام نتایج آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷-۹۸ بیستم خرداد ماه خواهد بود. اعلام اسامی و‌همچنین سایر فرایندهای  اجرایی پس از آزمون از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز امور بین الملل به اطلاع افراد پذیرفته شده خواهد رسید.

اعلام پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت مورد نیاز یعنی حدود ۳۰۰۰ نفر خواهد بود که بعد از انجام  مراحل گزینش و مصاحبه حضوری و همچنین پایش صلاحیت های حرفه ای مورد نیاز اسامی افراد واجد شرایط اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷-۹۸ به صورت نهایی اعلام خواهند گردید.

مدت زمان فعالیت فرهنگیان در اعزام به خارج معلمان ۹۷-۹۸

معلمانی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند مدام از سوی ناظران امور بین الملل آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرند و دو سال حضور آنها در آن کشور حتمی نیست، زیرا بر اساس آیین‌نامه‌ای که در سازمان مدارس خارج از کشور در دست تدوین است اگر این معلمان کارایی لازم را نداشته باشند، زودتر از دو سال هم آنها را به کشور بازمی‌گردانیم. تاکید ما این است که معلمان از شرایط جامع و کامل برخوردار بوده و در واقع دیپلماسی علمی را به خوبی بلد باشند.

  • نکته : نزدیک به  ۱۳ هزار دانش‌آموز ایرانی  در ۱۰۸ مدرسه و در ۵۸ کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند.

 

زمان مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷-۹۸

همانطور که در بالا اشاره شد نتایج آزمون کتبی آزمون اعزام به خارج فرهنگیان در بیستم خرداد ماه اعلام می‌شود، زمان مصاحبه از  پذیرفته شدگان  اعلامی در نتایج آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷-۹۸ بعد از خرداد ماه انجام خواهد گرفت.

تعداد پذیرفته شدگان خانم و آقا در آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ۹۷-۹۸

تعداد معلمان خانم و آقا برای اعزام به مدارس ایرانی خارج از کشور همانطور که در ثبت نام معلمان محدودیتی وجود نداشت در تعداد پذیرفته شدگان هم محدودیتی ندارد اما برای زوج های  فرهنگی ۱۰ درصد امتیاز ویژه در نظر گرفته شده است.

شرایط اعزام معلمان و فرهنگیان به خارج از کشور

براساس این بخشنامه داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی( لیسانس) برای داوطلبان همه رشته ها و مشاغل در زمان ثبت نام مندرج در حکم کارگزینی از شرایط عمومی فرهنگیان متقاضی اعزام به مدارس خارج از کشور است.

بر اساس این شیوه نامه پست های مورد نیاز متقاضیان برای اعزام در این بخشنامه شامل؛ آموزگار دوره ابتدایی، دبیر دوره راهنمایی و متوسطه نظری، مدیر مجتمع های آموزشی و پرورشی، مدیر آموزشگاه، مشاور، معاون اجرایی، کارشناس آموزش، امتحانات و امور پرورشی و کارشناس امور مالی است.

در مهلت زمانی قانونی داوطلبان نباید بیش از سه فرزند تحت تکفل (حداکثر ۱۶ سال برای فرزندان ذکور) داشته باشند و هزینه سه فرزند تحت تکفل اعم از هزینه اولیه، اخذ روادید و عوارض خروج از کشور و بلیت ابتدا و انتهای مأموریت از منابع دولتی پرداخت می‌شود و در صورت قبولی نهایی و داشتن فرزند بیشتر پرداخت تمام هزینه‌های مربوطه برعهده سرپرست است.

احکام مأموریت نیروها بر اساس رشته قبولی و ارائه آخرین مدرک تحصیلی قبل از اعزام مندرج در حکم کارگزینی محل خدمت، به استناد مصوبه شماره ۲۹۹۲۰/ت۴۶۱ ه مورخ ۹/۱۰/۷۱ هیأت محترم وزیران و اصلاحیه های بعدی برای یک سال تحصیلی صادر خواهد شد و تمدید آن منوط به نیاز و رضایت از نحوه انجام وظیفه و عملکرد افراد است.

ثبت نام و زمان آزمون سراسری اعزام به خارج فرهنگیان

طبق این شیوه نامه، متقاضیان فرهنگی برای دریافت و تکمیل فرم ثبت نام می توانند تا تاریخ ۵ اردیبهشت به نشانی اینترنتی http://eazam.medu.ir مراجعه کنند.

آزمون سراسری اعزام به خارج فرهنگیان در روز پنج شنبه، سوم شهریور ماه سال جاری در مراکز استان ها برگزار می شود.

در این شیوه نامه حوزه ها و کشورهای محل اعزام نیروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شامل؛ حوزه های آسیای شرقی، اروپا وآمریکا، خاورمیانه و آفریقا، ترکیه و کشورهای مشترک المنافع، شبه قاره هند و کشورهای امارات، عمان، کویت، قطر، بحرین، سوریه، لبنان و اردن اعلام شده است.

تا این لحظه ۳۲نظر ثبت شده
  1. ایران:

    سلام.
    اول اعلام شد دهم خرداد. بعد پانزدهم. بعد بیستم خرداد و تغییرش دادن بعد از بیست خرداد. کنکور هم اینطور نیست.دلیل اینهمه تغییر تاریخ نتایج چیه واقعا؟!! اصلا معنی خوبی نداره. با ملت بازی نکنید.اگر قرار بر پارتی هست خب آزمون نگیرید و کار خودتونو انجام بدید چرا اینقدر مردم رو بدبین میکنید به عملکردتون. اگر قرارباشه کیفیتی که ازش صحبت میکنید ازطریق پارتی باشه پس نیازی به بازی دادن نیست. خدا آگاه بر همه اعمال هست انشالله آخرت خودتون رو تحت الشعاع قرار ندین. نتیجه باکیفیت در گرو یک آزمون واقعی و پذیرفته شدگان شایسته ایست که بدون هیچ واسطه ای خود موفق به عبور از همه مراحل هستن.در غیراینصورت انتظار کیفیت را نداشته باشید چون حاصل انتخاب اشتباهی ست که خودتان انجام داده اید و در برابر دانش آموزان و خانواده ها و آبروی ایران و ایرنی مسوولید و باید به خداوند پاسخگو باشید.
    انشالله که کار هیچ انسانی به پاسخگویی به خدای خودش نرسد.
    موفق باشید.

  2. لیلا تقی زاده:

    با سلام آزمون ۹۵ کی ثبت نام می کنید؟

  3. معلم از ماموریت برگشته:

    طبق آخرین خبری که دارم دو تا از همکاران اعزامی از ماموریت عمان انصراف زده اندچون هم خبری از پول نبود

  4. معلم از ماموریت برگشته:

    سلام فقط به فکر اعزام نباشید به فکر پارتی گردن کلفت باشید که شما را به کویت یا دبی بفرستند هم پول سر موقع میدهند و هم ۴ سال ماموریت این دو کشور است که فقط مخصوص نور چشمی هاست اگر هیچ پارتی نداشته باشید عمان و مثل آن می فرستند که هم گرمه ،هم خبری از پول نیست و هم سفارت با معلمین اصطحکاک داره.

  5. مهین:

    خیلی خوبه میشه خانواده هم ببرند

  6. غریب آشنا:

    …و چه حکایت تلخیست ….اعزام پس از سه سال…..به قطر… اما اینجا علاوه بر غربت دغدغه مالی هم داریم……حدودپنجاه خانواده فرهنگی اینجا از دیماه حقوق نگرفته اند ……ویزای خانمها دیماه صادر شد تا ان موقع زندگی مجردی داشتند…….و اکنون که خانواده هاشان آمده اند ….حقوق را نداده اند….و سایت مدارس خارج از کشور فعال نیست تا حداقل صدایمان به جایی برسد……در این دنیای ارتباطات چرا سایت این دستگاه مهم که باید با اعزامیهایش در ارتباط باشد بسته است!!!!!!!……حاضریم امتحان اعزام به ایران بدهیم و برگردیم……در این کشوری که مخارج اینقدر بالاست……چرا همکاران فرهنگی را زجر میدهند؟؟؟؟!!!!!!!!کاش صدایم به جایی برسد…..

  7. مهناز جودت:

    آیابامدرک فوق دیپلم اموراداری باپست معاون اجرایی می توانم درامتحان اعزام به خارج شرکت کنم ؟ آیاامسال امتحان برگزار میشود؟

  8. مهدی موسوی:

    لطفامنابع آزمون را مشخص کنید

  9. سید مهدی موسوی:

    سلام
    آیا برای سال ۹۴ اعزام وجود دارد؟
    منابع امتحانی چیست؟

  10. سید محمد موسوی:

    با سلام آیا آزمون فرهنگیان به خارج از گشور در سال ۹۴ برگزار می شود؟

  11. فهیمی:

    ما را از تاریخ ثبت نام مططلع کنید.باتشکر

  12. صالحی:

    سلام
    اطلاع رسانی در مورد آزمون اعزام به خارج در مدارس بسیار ضعیف است.درواقع اصلا رسیدن بخشنامه را اطلاع نمی دهند. لطفا ما را از آزمون های آینده مطلع کنید.

  13. مرتضی مزارعی:

    باسلام
    برای ثبت نام چه کار باید انجام دهیم چون در این سایت هیچ چیزی مشخص نیست طبق برنامه از۱۲تیرشروع میشه ولی محل خاصی برای ثبت نام پیدا نکردیم لطفاراهنمایی بفرمایید.باسپاس

  14. مجید:

    سلام.سال۹۳هم آزمون برگزار میشه یا نه ؟اگر میشه در چه تاریخی؟

    • آریافر:

      با سلام
      آیا امسال هم(سال ۹۳) آزمون برگزار می شود؟ در چه تاریخی؟

  15. فاطمه محمدپور:

    با سلام لطفامارا از آزمون بعدی و شرایط اعزام به خارج فرهنگیان مطلع بفرمایید .

    • bahnam goodarzi:

      با سلام لطفامارا از آزمون بعدی و شرایط اعزام به خارج فرهنگیان مطلع بفرمایید .

  16. خسرو شیرین:

    با سلام
    لطفا بفرمایید که آیا در سالجاری )خرداد ( هم ثبت نام برای آزمون اعزام به خارج فرهنگیان هست یا نه…اگه امکان داره به ایمیل من اریال بفرمایید.
    با سپاس فراوان

  17. معصومه قاسمی:

    با سلام
    مدت ۷سال معاون اجرایی در سه مقطع بوده و به مدت ۱۳سال دبیر علوم تجربی بوده ام با توجه به این که دارای فرزند خارج از کشور هستم و همسرم نیز دارای شغل آزاد است آیا می توانم در آزمون شرکت کنم

  18. رحیمی:

    با سلام ایا در سال ۹۳ نیز ازمون برگزار می شود

    • محمد خزائی:

      باسلام لطفا زمان دقیق ثبت نام آزمون اعزام به خارج فرهنگیان سال ۹۳ را اطلاع دهید.باتشکر

  19. محمد:

    آیا نداشتن فرزند زیر ۳ سال الزامی است؟

  20. منصوری پور مهاجر:

    ما هنوز از سال ۹۰ اعزام نشدیم سال ۹۱ هم امتحان گرفتند آیا باز هم امتحان میگیرند؟بهانه های زیادی برای ما میگیرند از جمله میگویند رشته ی شما عمومی است (معارف) که دبیران دیگر هم قادر به تدریسش هستند آیا این حرف منطقی است؟؟؟!

  21. منصوری پور:

    رشته ی خودم الهیات وهمسرم معاونت مدارس است سال ۹۰ قبول شده ایم اما هنوز اعزام نشده ایم در صورتی که بعد از قبولی ما یک بار دیگر هم امتحان گرفته شده آیا باز این بار که امتحان میگیرید در صورتی که تکلیف قبلی ها نامشخص است! یکی از بهانه هایی که برای ما می آورند این است که میگویند من رشته ام عمومی است ودبیران دیگر هم قادر به تدریس آن هستند! آیا این حرف منطقی است؟؟؟!!!

  22. منصوری پور مهاجر:

    ما الان سه ساله قبول شدیم تمام مراحل آزمون ، مصاحبه ،گزینش و….را گذراندیم هر سال گفته اند امسال اعزام میشوید اما هیچ خبری نشد از بس که حضوری وغیر حضوری پی گیری گردیم خسته شدیم این بلا تکلیفی ، برنامه ی دراز مدت زندگی مان را تحت تأثیر قرار داده به حدی که گاهی میگویم
    ما چه قدر ساده ایم که فکر میکردیم بدون….قبول شده واعزام میشویم.

  23. دانایی:

    چرا شرط فرهنگی بودن زوج را برای خانمها حذف نمی کنید

    • مهین:

      با سلام
      چرا شرط زوج فرهنگی را برای خانمها حذف نمیکنید.این شرط باعث تضییع حق همکاران خانم شده متاسفانه

  24. علی همتی:

    باسلام لطفا مرا از اخبار ثبت نام و آزمون اعزام به خارج فرهنگیان مطلع فرمائید

    • ارسلان شهسواری:

      با سلام ایا این خبربرای سال جدیداجرا میشود?

      • رحیمی:

        ایا سال ۹۳ نیز ازمون برگزار می شود

  25. محمد ترکاشوند:

    باسلام چراچند ساله که ازمون اعزام به خارج برای دبیران حرفه و فن وجود نداره؟

  26. محمد:

    ایا واقعا صحت دارد یا در حد یک خبر احتمالیست؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.