ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۱ آغاز شد

‘حسین توکلی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به تجمیع آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی با دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از امسال اشاره کرد و گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی تا ششم تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تهیه کارت اعتباری ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی سال صرفا از طریق مراجعه به باجه های پستی امکان پذیر است و امکان تهیه کارت به شیوه اینترنتی وجود ندارد، اظهار داشت: داوطلبان از امروز، ۳۰ خردادماه جاری تا ششم تیرماه فرصت دارند تا با مراجعه به باجه های پستی سراسر کشور پس از پرداخت مبلغ ۱۱۵ هزار ریال، کارت اعتباری ثبت نام این آزمون را دریافت کنند.

به گفته توکلی، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی منحصرا از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انتشار می یابد و داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند باید هنگام مراجعه به باجه های پستی، ۱۱۵ هزار ریال دیگر نیز برای تهیه کارت اعتباری دانشگاه آزاد بپردازند.

وی یادآور شد: داوطلبان لازم است پس از تهیه کارت اعتباری و مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنما، برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز ششم تیرماه تقاضانامه ثبت نام خود را تکمیل کنند.

توکلی یادآور شد: داوطلبان پس از ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی از ۳۱ خرداد تا هشتم تیرماه فرصت دارند تا برای مشاهده ، کنترل و درصورت نیاز نسبت به ویرایش و اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش اقدام کنند.

وی تاکید کرد: دارندگان مدرک کاردانی یا فوق دیپلم و مدرک کاردانی پیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارتخانه های علوم و بهداشت و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل سال آخر مقطع کاردانی مجاز هستند در آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام و شرکت کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش مربوط به شرایط و ضوابط نحوه ثبت نام از داوطلبان کاردانی به کارشناسی سال بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قابل مشاهده است و در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه، ۲۹ خرداد و پنجم تیرماه نیز انتشار خواهد یافت.

مشاورعالی سازمان سنجش زمان توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان کارشناسی ناپیوسته را از روز یکشنبه، ۲۹ مردادماه تا چهارشنبه اول شهریورماه اعلام کرد.

توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی از طریق پایگاه اینترنتی سنجش صورت می گیرد.

راهنما درج شده است.

توکلی در مورد نحوه انتخاب رشته داوطلبان کاردانی به کارشناسی توضیح داد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون به منظور انتخاب رشته‌محلهای تحصیلی لازم است از تاریخ پنجم تا هشتم شهریورماه ۹۱ برای انتخاب کدرشته محلهای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موسسات آموزش عالی وابسته به آموزش و پرورش به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و برای انتخاب کدرشته محلهای وابسته به دانشگاه آزاد به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

آزمون کاردانی به کارشناسی سال در روز پنج شنبه، دوم شهریورماه برگزار می شود که برگزاری آزمون برخی کدرشته ها در نوبت صبح و برخی دیگر در نوبت بعدازظهر خواهد بود.

تاکنون آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد به صورت مستقل و از طریق مرکز آزمون این دانشگاه و آزمون دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور توسط سازمان سنجش برگزار می شد.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۴۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.