ثبت نام حدود ۳۰۰ هزار نفر جهت اعزام به عمره دانشجویی/ سهمیه عمره دانشجویی نسبت به سال قبل نصف شده است

۱۰م دیماه ،

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

حدود ۳۰۰ هزار نفر جهت اعزام به عمره دانشجویی که شامل اعزام ۶ هزار دانشجوی پسر مجرد و ۹ هزار دانشجوی متاهل می گردد ثبت نام شدند.

جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی اموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانشگاهیان از تاریخ ۲۹ آذر تا روز قبل در سامانه عمره دانشجویی ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر اعزام می گردد.

وی افزود: زوج هایی که هر دوی آن ها دانشجو می باشند و دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد از اولویت اعزام برخوردار می باشند، به طوری که احتمال بیشتری در انتخاب قرعه کشی برای آن ها وجود دارد.

دارا تصریح کرد: تعداد سهمیه امسال برای عمره دانشجویی نسبت به پارسال نصف شده البته هنوز برای اساتید دانشگاهی با توجه به رایزنی معاونت فرهنگی وزارت علوم با سازمان حج و زیارت سهمیه مجزای ترتیب داده نشده است.

وی اظهار داشت: هزینه تمام شده این حج عمره دانشجویی ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و یا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که یک وام ۴۰۰ هزار تومانی از طرف صندوق رفاه و وام ۶۰۰ هزار تومانی از طرف بانک ملی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: فردا ۱۱ دی ماه ۹۱ مراسم نمادین این قرعه کشی در دانشگاه تهران برگزار می گردد که البته این مراسم امروز و فردا در ۳۰ استان کشور نیز برگزار می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.