ثبت نام دو وزیر اسبق ارتباطات برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

۲۱اردیبهشت،

 

با پایان یافتن پنجمین و آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مشخص شد که دستکم دو وزیر اسبق ارتباطات کشور بعنوان داوطلب، خود را برای شرکت در رقابت های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کرده اند.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمد غرضی و محمدرضا عارف دو وزیر اسبق ارتباطات می باشند که خود بعنوان داوطلب نام نویسی کرده اند.
 
سید محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن، در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی بود. 

وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، سمت‌های مختلف در سپاه پاسداران، استانداری کردستان و استانداری خوزستان عهده دار گردید و در سال ۱۳۶۰ به عنوان وزیر نفت انتخاب و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به خدمت بود. سید محمد غرضی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی نیز بوده است.
 
محمدرضا عارف در دولت محمد خاتمی وزیر پست و تلگراف و تلفن بود.
وی بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ معاون اول رئیس جمهور بود و در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است. وی دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد در مهندسی برق و دکترا در آمار از دانشگاه استنفورد آمریکا و عضو پیوستهٔ فرهنگستان علوم است. او بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان بود و زمینه تحقیقاتی او نظریه اطلاعات و رمزنگاری است.
او در تز دکترای خود به بررسی شبکه‌های غیر حلقوی که در فرستنده‌ها لینکهای قطعی پخش کننده بدون هیچ تداخل در گیرنده‌ها دارند پرداخت. چنین شبکه‌هایی شبکه‌های عارف نامیده می‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.