ثبت نام عمره دانشجویی از هفته آینده

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان گفت: ثبت نام عمره دانشجویی از یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت.
. به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی در نشست خبری با بیان اینکه ثبت نام عمره دانشجویی از ۵ تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت افزود : ۱۹ و ۲۰ آبان نیز اسامی از طریق سامانه قرعه کشی خواهد شد .
فقیهی گفت : زمان پیشنهادی ما برای اعزام دانشجویان، اوایل اسفند اعلام شده است و به احتمال زیاد اعزام ها از ابتدای اسفند آغاز خواهد شد و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی به مبلغ ثبت نام عمره دانشجویی اشاره کرد و افزود:  بعد از مشخص شدن مبلغ درصدد هستیم با فراهم کردن تسهیلات ، تخفیفی برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.
رییس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان در ادامه به سهمیه عمره دانشجویی اشاره کرد و گفت: براساس پیگیری هایی که از سازمان حج و زیارت انجام داده ایم ، سهمیه دانشجویان برای اعزام به عمره مفرده ۱۵ هزار نفر اعلام شد که در قالب دو گروه دانشجویان مجرد پسر و دانشجویان متاهل به عمره اعزام خواهند شد .
وی افزود: امسال علاوه بر ۱۵ هزار سهمیه دانشجویی ، دو هزار سهمیه نیز به استادان دانشگاه اختصاص یافت که در مجموع سهمیه امسال دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان به ۱۷ هزار نفر رسید.
فقیهی گفت : سال قبل سهمیه ای به استادان دانشگاه اختصاص داده نشد درحالی که ۸۰۰ نفر از انان برای اعزام به عمره ثبت نام کرده بودند که امسال با ثبت نام مجدد اعزام خواهند شد.
وی در ادامه دربارهٔ سهمیه پیشنهادی ستاد برای دانشگاهیان را ۴۰ هزار نفر ذکرکرد و افزود: امسال سهمیه پیشنهادی ما به سازمان حج و زیارت  ۴۰ هزار نفر بود که با ۱۷ هزار نفر آن موافقت قطعی شده است و  امیدواریم تا آغاز زمان مناسک عمره این سهمیه ها افزایش یابد.
رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان همچنین گفت: سهمیه پیشنهادی ما در سال قبل ۳۰ هزار نفر بود که با ۵۰ درصد آن موافقت شد .
وی با بیان اینکه امسال بیشترین سهمیه ما به دانشجویان متاهل اختصاص دارد افزود: از ۱۵ هزار سهمیه دانشجویی نیز حدود ۸ هزار و ۴۰۰ نفر به دانشجویان متاهل و۶ هزار و۶۰۰ سهمیه نیز ویژه دانشجویان مجرد پسر است .
فقیهی دربارهٔ اعزام دانشجویان دختر مجرد نیزگفت: برای اعزام این دانشجویان ما پیشنهاد داده ایم   ازدواج کنند تا با مشکل مواجه نشویم .
وی افزود: در بحث اعزام دانشجویان به عتبات عالیات تاکنون نظرسنجی انجام نداده ایم و ان شاء الله دراین بخش نیز نظرسنجی صورت می گیرد .
فقیهی ادامه داد: برخی از دانشجویان با کاروانهای مستقل و خارج از ضابطه ستاد به عتبات و عالیات اعزام می شوند که ستاد در این خصوص هیچ مسئولیتی ندارد چون معتقد است اعزام به عتبات عالیات باید ساماندهی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هیچ فعالیت فرهنگی به مانند عمره در نسل جوان تاثیرگذاری ندارد گفت : کار مقدماتی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی انجام شده است که بزودی از آن رونمایی خواهیم کرد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.