ثبت نام مسکن مهر دانشجوی/ اولویت با نخبگان و معلولان دانشگاهی

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت – ۰۳:۵۰:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

تا ۲۶ مهر ماه ادامه دارد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا -سامانه ثبت‌نام مسکن مهر دانشجویی همزمان با گرامیداشت مقام استاد راه اندازی شد و طی آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نامه به نشانی mehredaneshju.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
به گزارش خبرنگارعلمی آموزشی آریا، بر این اساس اولویت ثبت نام در این سامانه در حال حاضر با دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) است و مهلت ثبت نام در این سامانه تا روز ۲۶ اردیبهشت ماه است.
این در حالی است که دانشجوی یکی از دانشگاه‌های سراسری (دولتی، پیام نور و علمی کاربردی) بودن از شرایط اولیه متقاضیان جهت ثبت نام مسکن مهر است که طی آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت قرار دارند.
گفتنی است، متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۸۴ تا کنون فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشد، همچنین متقاضی و افراد تحت تکفل وی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا کنون از هیچ امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن مثل: زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. همچنین متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.
بر اساس این گزارش، نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان کشور و معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور افرادی هستند که می توانند بدون دارا بودن شرط تاهل و شرط سرپرست خانوار در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند.
گفتنی است متقاضیان باید حداقل دارای ۵ سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا باشند.
این بخشنامه فقط یکبار برای متقاضیانی که تقاضای خود را از تاریخ پانزدهم تیر سال تسلیم کنند قابل بررسی است و شامل دانشجویان جدید الورود در مهر و بعد از آن نمی‌شود.گفتنی است، دانشجوی متقاضی نقل و انتقال با استفاده از این بخشنامه می‌تواند در صورت موافقت واحد مبدا از پانزدهم خرداد تا پانزدهم تیر سال از طریق سایت نقل و انتقالات واحد دانشگاهی خود ثبت درخواست کند.واحد مقصد موظف است تا قبل از اتمام آخرین مهلت ثبت نام آموزشی، نسبت به بررسی درخواست و پاسخ مقتضی به آن اقدام کند.
مسئولیت رسیدگی به شکایات مرتبط و نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه ضمن رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و مصوبات هیات امنا و دیگر بخشنامه‌های مربوط به نقل و انتقال دانشجویی، با در نظر گرفتن عدالت و صرفه و صلاح دانشگاه در ابتدا بر عهده روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مبدا و مقصد و سپس بر عهده معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۷۱۵۵۰۰۴۴۹۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.