ثبت نام ۶۵۰۰ استاد، دانشجوی پزشکی در جشنواره های قرآنی

۱۹م اسفند ،

سرپرست اداره قرآن وعترت وزارت بهداشت از ثبت نام ۶۵۰۰ استاد، دانشجو و کارمند وزارت بهداشت در هجدهمین و هفدهمین جشنواره های قرآنی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران ؛حسن همتی با بیان اینکه استادان و دانشجویان پزشکی و همچنین کارمندان وزارت بهداشت تا یکماه دیگر وقت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت دانشجویی و فرهنگی برای شرکت در هجدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان و هفدهمین جشنواره قرآنی استادان و کارمندان نظام سلامت شرکت کنند، گفت: با اینکه امسال ثبت نام با یکماه و نیم تاخیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل آغاز شد تاکنون ۶۵۰۰ نفر برای شرکت در این جشنواره ها ثبت نام کرده اند.

وی با اعلام اینکه سال قبل در جشنواره دانشجویان ۶ هزار نفر و در جشنواره استادان و کارکنان ۷۰۰۰ نفر شرکت کردند، اظهار داشت: این جشنواره های قرآنی در بخش های شفاهی، کتبی، پژوهشی، هنری و نشریات قرآنی برگزار شده و شامل رشته های تفسیر و درک مفاهیم، روخوانی به شکل تحقیق و ترتیل حفظ ۲۰، ۱۰، ۵ و یک جزء خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال به سبب ضیق منابع مالی مرحله نهایی دو جشنواره با هم تلفیق شده و در یک دانشگاه علوم پزشکی از بین ۶ دانشگاهی که اعلام آمادگی کردند برگزار خواهد شد.

همتی بیان داشت: سال قبل مرحله نهایی جشنواره ها با حضور ۴۵۰ استاد و کارمند و ۴۰۰ دانمشجو برگزار شد و اسمال پیش بینی می کنیم این مرحله با حضور ۶۰۰ شرکت کننده از هر دو بخش برگزار شود.

وی بخش های مختلف این جشنواره ها را در قسمت پژوهشی شامل ترجمه، تالیف، طرح تحقیقاتی در موضوعات سبک زندگی سالم، قرآن و سلامت روان و قرآن به شکل های تالیف کتاب، ترجمه، پایان نامه و مقاله پژوهشی و در بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، عکس و نماهنگ اعلام کرد.

سرپرست اداره قرآن وعترت با اعلام اینکه فایل های Pdfبخش کتبی این جشنواره ها روی پایگاه اینترنتی معاونت دانشجویی و فرهنگی قرار داده شده است، گفت: هرساله کتاب های بخش کتبی جشنواره ها از طرف ستاد به دانشگاه ها ارسال می شد که امسال به سبب منابع مالی محدود این اقدام صورت گرفته است. مرحله نهایی بخش کتبی این دو جشنواره برای هر سه گروه دانشجویان، کارمندان و استادان علوم پزشکی ۴ اردیبهشت ماه ۹۲ در دانشگاهی که متعاقبا اعلام می گردد برگزار خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.