ثبت نیمی از ازدواج‌های کشور در همدان

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان تصریح کرد: قانون بر این امر تأکید دارد که افراد در هر جایی که متولد شده‌اند اقدام به اخذ شناسنامه کنند و با تأکید بر اینکه این امر در بازده زمانی ۱۰ روزه صورت گیرد.

فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان از ثبت نیمی از ازدواج‌های کشور در همدان خبر داد.

علی زمانی صبح امروز در کمیسیون بررسی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان همدان با تأکید بر لزوم دقت امور عشایری بر ثبت وقایع چهارگانه با بیان اینکه از هر شش ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد، افزود: به طور کلی نیمی از ازدواج‌های کشور در همدان به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: هنوز عشایر توجیه نشده‌اند که چگونه و در چه زمانی باید وقایع حیاتی را به ثبت برسانند به طوری که ۱۱ مورد در ماه‌های قبل در کوه‌های دزفول و یا خوزستان متولد شده‌اند ولی در همدان اقدام به تهیه شناسنامه کرده‌اند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان تصریح کرد: قانون بر این امر تأکید دارد که افراد در هر جایی که متولد شده‌اند اقدام به اخذ شناسنامه کنند و با تأکید بر اینکه این امر در بازده زمانی ۱۰ روزه صورت گیرد.

وی با اشاره به صدور گواهی فوت از سوی پزشک قانونی ابراز داشت: با توجه به اینکه برخی بیماران در منزل فوت می‌شوند و پزشک قانونی در آنجا حاضر می‌شود، فرمی سه برگه باید پر شود که یک برگ آن باید در دست وابستگان متوفی قرار گیرد تا از این طریق برای ابطال شناسنامه اقدام شود، اما این امر صورت نمی‌گیرد و منجر به معضلاتی شده است.

زمانی با اشاره به لزوم ایجاد فرم جداگانه برای قطع عضوی‌ها ابراز داشت: برای افرادی که دچار قطعی عضو شده‌اند، گواهی فوت صادر می‌شود که باید با ایجاد فرم مجزایی از این امر جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ مورد فوت در همدان به ثبت می‌رسد، افزود: بیشتر دهیاران روستاها فاقد دستگاه فکس هستند که همین امر در عدم ثبت وقایع ولادت و فوت نقش بسیاری دارند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان اضافه کرد: ولادت در سه ماهه نخست سال ۲ هزار و ۴۹۶ مورد است که نسبت به سال قبل در ثبت وقایع یک درصد کاهش داشته است.

وی در پایان ابراز داشت: تعداد ثبت ولادت نسبت به سال قبل، ۸۱ مورد افزایش یافته است و در رابطه به فوت نیز ۹۸۳ مورد ثبت شده است که نسبت به سال قبل دو دهم درصد افزایش داشته است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.