ثبت هوندا سوپرکاپ به عنوان یک نشان تجاری

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

هوندا امروزه با مدل‌های خودروی مسافری بادوام سیویک و آکورد شناخته می‌شود؛ ولی در اوایل کار خود به عنوان سازنده موتورسیکلت‌های مقرون به صرفه بر سر زبان‌ها بوده است. مدل هوندا سوپرکاب اولین بار در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته است. طراحی این موتورسیکلت امروز به جایی رسیده که توسط ثبت اختراعات کشور ژاپن صاحب یک نشان تجاری شده است.

2013 Honda Super Cub

۲۰۲۴ Honda Super Cub

تا مارس ۲۰۲۴ میلادی، هوندا در مجموع ۸۷ میلیون موتورسیکلت سوپرکاب تولید کرده است که این میزان از هر موتورسیکلت دیگری در جهان بالاتر است. هوندا سوپرکاب تا امروز نیز با وجود تغییرات بسیار اندک در طراحی، همان ظاهر قدیمی و ساده را حفظ کرده است. اولین سوپرکاب به عنوان هوندا C100 معرفی شد که دارای یک موتور ۵۰ سی‌سی تک‌سیلندر چهارزمانه با ۴.۵ اسب‌بخار قدرت بود و با یک سیستم گیربکس شبه‌اتوماتیک همراه می‌شد.

Honda Super Cub

Honda Super Cub

مهندسان هوندا سوپرکاب را برای جمع‌وجور‌تر شدن و کارآیی بیشتر طراحی کرده بودند. سویچیرو هوندا به آنها چنین دستورالعملی داده بود:

چیزی بسازید که در دستان‌ شما جا شود!

ارتفاع پایین سوپرکاب و طراحی ساده آن سبب شد تا مردان، زنان و موتورسواران کم‌سن‌و‌سال‌تر بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

Honda Super Cub

Honda Super Cub

هوندا سوپرکاب در حال حاضر توسط ۱۵ کارخانه در ۱۴ کشور مختلف در سرتاسر جهان ساخته می‌شود. محبوبیت آن تا حدّی است که در بعضی کشورها مانند ویتنام، منظور اشخاص از «هوندا» به این موتورسیکلت برمی‌گردد. هر کس طراحی سوپرکاب را می‌بیند، به سرعت تشخیص می‌دهد که با یک «هوندا» روبروست. این موضوع واقعاً برای هوندا در عرصه صنعت موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. خبرها هم حاکی از آن است که برای اولین بار یک محصول در صنعت اتومبیل رسماً به عنوان یک نشان تجاری شناخته شده است.

۱۳

خرداد


Honda Super Cub


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


موتورسیکلت هوندا


فیسبوک


۲ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.