ثبت ۲۵۲ میلیون پایگاه اینترنتی اینترنتی در جهان

۲۱فروردین۱۳، همکاران سیستم- بر اساس گزارش «خلاصه صنعت نام دامنه‌های اینترنتی» که از سوی مرکز Verisign انتشار یافته است، تعداد دامنه‌های اینترنتی ثبت شده در جهان تا پایان فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی از مرز ۲۵۰ میلیون عدد گذشت.

در این گزارش آمده است که تنها در سه ماه پایانی سال قبل بیش از ۶ میلیون دامنه اینترنتی ثبت شده ‌است تا در مجموع تعداد دامنه‌های اینترنتی جهان به ۲۵۲ میلیون عدد برسد.
دامنه اصلی و اولیه com. بیشترین تعداد ثبت را به خود اختصاص داده است و این طور که گفته می‌شود تا پایان دسامبر ۲۰۱۲ کاربران جهانی در مجموع ۲. ۱۰۶میلیون دامنه با پسوند com. را به ثبت رسانده‌اند. همچنین گفته شده است که ۹. ۱۴ میلیون دامنه اینترنتی هم با پسوند net. ثبت شده است.

پسوندهای com. و net. به عنوان محبوب‌ترین پسوندهای اینترنتی (TLD) محسوب می‌شوند و بیشتر دامنه‌های تازهی که ثبت می‌شوند، بر مبنای آن‌ها می باشند.

گفته می‌شود که در مجموع ۸ ملیون دامنه اینترنتی com. و net. در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی به ثبت رسیده است که این رقم از ۹. ۷ میلیون دامنه ثبت شده در مدت مشابه سال قبل از آن بیشتر است.

لازم به ذکر است که ۲۱ درصد پایگاه اینترنتی‌های اینترنتی با پسوند com. و net. جزء پایگاه اینترنتی‌هایی با یک صفحه می باشند و ۱۵ درصد آن‌ها هم تنها ثبت شده‌اند و هرگز به عنوان یک پایگاه اینترنتی عملیاتی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.