ثبت ۱۰ اختراع در باشگاه پژوهشگران

۲۸اردیبهشت،

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد که دستگاه توربین بادی در همین دانشگاه نصب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سعید رسولی با بیان اینکه با هدف حمایت از نخبگان جوان و اعضای هیئت علمی، باشگاه پژوهشگران جوان در این دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد، برقراری ارتباط سازنده با صنایع کشور و انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی از ثبت ۱۰ اختراع توسط اعضای این باشگاه خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های علمی، انجام طرح‌های پژوهشی و ارایه مقالات از جمله فعالیت‌های مهم این باشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر سرانه کتاب در این دانشگاه را به ازای هر دانشجو، ۱۵ جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۲هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه موجود است که تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه صاحب آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به امکانات برای تحقیقات دانشجویان است، اضافه کرد: سال قبل ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در نظر گرفته شد که این مبلغ در سال جاری به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

رسولی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱۴ طرح پژوهشی پایان یافته، در دانشگاه به اجرا درآمده است، گفت: ۴۱ طرح پژوهشی نیز هم اکنون در مرحله اجرا می باشند.

وی به طرح‌های مشترک با بعضی ادارات و صنایع استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای با اداره برق استان به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان انجام شد و چند پروژه نیز با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام پذیرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر به چاپ ۱۸۰ مقاله ISI توسط اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۵۴ مقاله نیز در کنفرانس‌های معتبر خارجی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه شده است.

وی به کسب شش عنوان بین المللی توسط دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: از سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

هم‌چنین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر نیز با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در دو بخش فوق برنامه و قرآن و عترت است، گفت: بخش فوق برنامه شامل هشت کانون فرهنگی و هنری است که به هنر و کانون‌های آزاد اندیشی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی افزود: تدوین نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر آغاز شده و با هدف مهندسی فرهنگی به زودی به اتمام می‌رسد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.