ثبت ۶۰ وقف تازه در خراسان رضوی

۰۹م آذر ،

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بیش از ۶۰ وقف تازه در نیمه اول امسال در خراسان رضوی به ثبت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد با اشاره به وقف های تازه در سال جاری در استان خراسان رضوی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شهر مقدس مشهد با ۳۳ موقوفه بیشترین آمار وقف را در نیمه اول سال جاری را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: موقوفات نیمه اول سال جاری در استان به طور عمده شامل آب و اراضی، ملک، زمین مزروعی، چاه و قنات بوده که واقفان با نیات مختلف به وقف آنها مبادرت کرده اند.
گنابادی نژاد با بیان اینکه موقوفات نیمه اول سال جاری در خراسان رضوی به ۶۰ مورد رسیده است خاطر نشان کرد: آمار موقوفات استان در شش ماهه اول سال جاری به ۶۰ مورد رسیده است که در میان شهرهای استان مشهد، قوچان و نیشابور موقوفات را به خود اختصاص داده اند.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد با ۳۳ موقوفه، قوچان با ۷ موقوفه و نیشابور با ۶ موقوفه بیشترین آمار موقوفات را در سامانه ثبت موقوفات به خود اختصاص داده اند.
گنابادی نژاد دربارهٔ نیات این موقوفات هم گفت: نیات موقوفات بیشتر در محورهای احداث مسجد، عزاداری و مراسم مذهبی اهل بیت، حضرت زهرا (س) اشتغال زایی و آموزشی است.
وی با اشاره به مزایای سامانه ثبت موقوفات اذعان کرد: در این سامانه فرآیندهای مالی و پرداختی به طور عمده از طریق این سامانه انجام می گردد و این خطا در ثبت موقوفات را به حداقل و دقت را افزایش داده است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.