ثروتمندان جهان در یک سال اخیر به میزان ۶٫۲ ترلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند

شرکت “ویلث اکس” که در زمینه ثروت ها تخصص دارد، اعلان کرد که ثروتمندان جهان ثروتمند تر از پیش شده اند به گونه ای که شمار میلیاردرهای جهان در یک سال اخیر به میزان ۹٫۴ درصد افزایش یافته و به ۲۱۶۰ نفر رسیده است. ثروت آن ها نیز ۱۴ درصد افزایش یافته و به ۶٫۲ ترلیون دلار رسیده است.

money ثروتمندان جهان در یک سال اخیر به میزان 6.2 ترلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند

این گزارش می افزاید که در یک سال گذشته، تعدادی از میلیونرها، بخشی از ثروت خود را از دست داده اند، اما وضع میلیاردها بهتر بود. آن ها از تیم های مالی قوی برای خارج شدن از تنش ها و بحران هایی که بازار و اقتصاد شاهد آن بود، بهره بردند.

“ویلث اکس” ادامه داده است که شمار افرادی که دست کم مالک ۳۰ میلیون دلار هستند، به ۱۸۷۳۸۰ نفر افزایش یافته اما ثروت عمومی آن ها به میزان ۱٫۸ در صد کاهش یافته و به ۸٫۲۵ ترلیون دلار رسید. البته برپایه گزارش خبرگزاری “رویترز” این مبلغ همچنان بیشتر از حجم اقتصاد آمریکا به علاوه چین است.

گزارش ثروت در جهان که برپایه آمار یک ساله تا ۳۱ ژوئیه تنظیم شده است، می افزاید که بیشترین افرادی که در سطح جهانی ضرر دیدند، آن هایی هستند که مالک ۲۰۰ میلیون تا ۴۹۹میلیون دلار هستند. تعداد این افراد ۹٫۹درصد کاهش یافت و از ثروتشان ۱۱٫۴درصد کاسته شد.

میکولاس رامبوس رئیس اجرایی شرکت “ویلث اکس” به خبرگزاری “رویترز” گفته است که صاحبان یک تا دو میلیارد دلار هم از مصونیت بیشتری برخوردار بودند و امکانات بیشتری از لحاظ مشاوره و سرمایه گذاری داشتند، آن ها به طور حتم مورد توجه بانک های بزرگ قرار می گیرند.

او افزود: “منطقه خطر از ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون دلار بود. به نظر نمی رسد که این افراد استعدادهای کافی برای حفاظت از درآمدهای خود و موفقیت شرکت هایشان استخدام کرده باشند.”

“ویلث ایکس” شرکتی که مقرش سنگاپور است و درباره ثروتمندان به بانک ها، گرداوری کنندگان کمک ها و فروشگاه های بزرگ اطلاعات ارائه می دهد، افزوده است: “در حالی که اروپا برای نجات اقتصاد خود تلاش می کند و اقتصاد آمریکا بهبودی غیر مستمر می یابد، ثروتمندان جهان از مضاربه به شرکت های خصوصی و سپس به املاک سرمایه هایشان را انتقال می دهند.”

این گزارش افزوده است که آسیا بیشترین زیان را در ثروت دید. بنا بر این گزارش ثروت در آسیا با کاهش ۶٫۸درصدی، به ۶٫۲۵ ترلیون دلار رسید. این وضعیت به دلیل ضعف بازارها و سهام ها و کاهش خرید کالا از غرب روی داده است.

ثروت در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز کاهش یافته است. ثروتمندان در آمریکای شمالی اما شاهد افزایش ثروت خود به میزان ۲٫۸درصد معادل ۸۸٫۸ ترلیون دلار و در اقیانوسیه به نسبت ۴٫۴درصد معادل ۴۷۵ میلیون دلار بوده اند.


سایت سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.