ثروتمندان و تحصیلی کرده ها خودرو الکتریکی می خرند

۰۱م آذر ،

ثروتمندان و تحصیلی کرده ها خودرو الکتریکی می خرند

عصر خودرو : مطالعات نشان می دهد خریداران خودروهای الکتریکی از درآمد و تحصیلات بالاتری برخودارند.

به نقل از یو اس آ تودی، در دو سال قبل خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی توجه بسیاری به خود جلب کرده اند به ویژه خودروی تمام الکتریکی لیف نیسان با قیمت ۳۶ هزار و ۵۰ دلار و خودروی الکتریکی ولت شورولت که به موتور بنزینی به عنوان پشتیبان مجهز است و به قیمت ۳۹ هزار و ۹۹۵ دلار فروخته می گردد. کل فروش این دو خودرو در ده ماهه اول سال به ۲۶ هزار دستگاه می رسد که کمتر از ۲ دهم درصد کل فروش خودرو در آمریکا است.
امسال مجله موتور ترند مدل S تسلا را به عنوان خودروی سال خود انتخاب کرد. قیمت این خودرو بسته به امکانات مورد نیاز مشتری بین ۵۷ هزار و ۴۰۰ دلار تا ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ دلار متغیر است. بسته به مدل و باتری این خودرو به ازای هر بار شارژ که نیم ساعت طول می کشد ۲۵۶ مایل قادر به پیمایش است.
در حال حاضر یارانه ای که دولت فدرال آمریکا برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته معادل ۷۵۰۰ دلار معافیت از مالیات است. پیشنهادهایی هم به قانون گذاران شده که این مبلغ را تا ۱۰ هزار دلار افزایش دهند.
برای آن که خودروهای الکتریکی به شکوفایی برسد و فروش آن افزایش یابد، باید برای مردم عادی قابل خرید شود. زیرساخت ها و جایگاه های شارژ باید به حد وفور برسد.
شارژ خودروها در منزل فقط ۱۸ دلار به هزینه های برق خانوار اضافه می کند در حالی که هزینه بنزین یک خودرو در ماه به طور متوسط به اندازه ۱۴۷ دلار است. در ضمن چون دولت آمریکا پشت خودروهای الکتریکی است به هر بهانه ای تخفیف قائل می گردد.
در نظرسنجی جی دی پاور، از ۷۶۰۰ نفر پرسش به عمل آمد؛ ۴۳ درصد خودروهای خود را در منزل پیش از حرکت صبح شارژ و به طور متوسط روزانه ۴۳ مایل طی می کنند. فقط ۱۱ درصد می باشند که همیشه وحشت دارند شارژ باتری آنها کفاف ندهد.

چهارشنبه ۱ آذر   ۱۳:۱۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.