ثروتمندترین دیکتاتورهای تاریخ +عکس

بینا- چه اتفاقی می‌افتد اگر بدانید شما کسی هستید که در بطن عرصه قدرت و قراردادهای نفتی قرار دارید؟ چه می‌کنید اگر بدانید هیچ‌کس و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد یا شما را بازخواست کند؟ چه راهی را می‌روید اگر به شما قدرت نامحدود سیاسی داده شود بی‌آنکه هیچ سیستمی بتواند شما را به حسابرسی بکشاند؟ خب باید اعتراف کنیم که شما به احتمال بسیار زیاد به یک دیکتاتور تبدیل خواهید شد! آن‌وقت خواهید توانست انتخاب کنید که یک دیکتاتور خوش‌خلق باشید یا یک دیکتاتور خودخواه. اغلب دیکتاتورهای حال و گذشته راه دوم را انتخاب کرده‌اند. به هرحال اگر دوست دارید یک دیکتاتور ثروتمند خودخواه باشید، با هم‌نوعانتان آشنا شوید!

ثروتمندترین دیکتاتورهای تاریخ +عکس

اگرچه بسیاری از این دیکتاتورها اسیر خشم مردمان خود شدند و نه تنها ثروت های افسانه ای خود که جانشان را نیز از دست دادند و دیگر در راس قدرت نیستند، اما هنوز هم درمورد میزان دقیق ثروتی که آنها اندوخته اند تردید وجود دارد. به گزارش (eghtesadeiranonline) به نقل از فیگارو، این هفت دیکتاتور در طول تاریخ ثروتمندترین ها بوده اند.

معمر قذافی

وقتی در ماه مارس سال ۲۰۱۱ دارایی‌های دیکتاتور سابق لیبی و خانواده‌اش اعلام شد برخی ارقام به شدت تعجب‌برانگیز بودند. آمریکایی‌ها ۳۰ میلیارد دلار از ثروت خانواده قذافی را بلوکه کردند. کانادا بالغ بر ۲.۴ میلیارد دلار، اتریش ۱.۷ میلیارد دلار و انگلستان یک میلیارد دلار از ثروت قذافی را مسدود کرد. با این حال گفته شده است که این اعداد هنوز به نزدیکی ثروت واقعی دیکتاتور و خانواده‌اش نرسیده است. طی ۴۲ سال حکومت، قذافی بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار ثروت گرد آورده است.

حسنی مبارک

رئیس‌جمهور سابق مصر که بیش از ۳۰ سال حکومت بر این کشور را در چنگ خود داشت، در حالی به گردآوری ثروت مشغول بوده است که شهروندانش برای گذران نیازهای روزانه خود دست و پا می زدند. دیکتاتور ۸۲ ساله طی حکومت ۳۰ ساله خود ثروتی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار به‌هم زده است. او به همراه پسرها و خانواده‌اش درآمدهای همه پروژه‌های اقتصادی مصر را تحت اختیار خود داشتند.

علی عبدالله صالح

رئیس‌جمهور سابق یمن به مانند همتای مصری‌اش بالغ بر ۳۰ سال بر مردم یمن حکومت کرد. گفته می شود ثروت او بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار بوده است.

زین العابدین بن علی

رئیس‌جمهور سابق تونس حالا به ۳۵ سال زندان محکوم شده است. در حالی که او در ناز و نعمت بر تونس حکومت می‌کرد، مردم این کشور نه تنها از وضعیت بد اقتصادی در رنج بودند بلکه برای داشتن حقوق انسانی خود نیز سختی‌های زیادی را تحمل می‌کردند. همسرش پس از سقوط حکومت بی علی شمش‌های طلا به ارزش ۳۷ میلیون دلار از تونس خارج کرد. خب با این حساب حدس زدن ثروت میلیارد دلاری خود بن علی نباید چندان کار سختی باشد. این‌طور نیست؟

رابرت موگابه

رئیس‌جمهور زیمبابوه برای اینکه بتواند قدرت کامل را در اختیار خود بگیرد بسیاری از رقیبانش را به قتل رساند. ثروت خالص او بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که این مبلغ را به کمک الماس‌های کشورش کاسب شده است.

تئودورو اوبیانگ (Teodoro Obiang Nguema Mbasogo)

رئیس‌جمهور گینه در حالی با فروش نفت‌های این کشور روز به روز به ثروتش می‌افزود که شهروندان این کشور هیچ سهمی از این ثروت نداشتند. گفته می شود او ثروتی بیش از یک میلیارد دلار داشته در حالی‌که شهروندان کشورش با کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند. حالا پسرش با برگزیدن زندگی‌ای شاهانه و مجلل ادامه‌دهنده راه پدر شده است. گفته می‌شود او ثروتی بالغ بر ۳۵ میلیون دلار در شهر «مالیبو» و ۱.۷ میلون دلار در «ویرون بوگاتی» اندوخته است.

علی بونگو وندیمبا

رئیس‌جمهور گابن نزدیک به ۲۵ درصد تولید داخلی این کشوررا مستقیما در جیب خودش می‌ریزد. اگرچه گفته می‌شود با این کار مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار نصیب او می‌شود اما شواهد نشان‌دهنده آن است که این عدد کمی محافظه‌کارانه انتخاب شده است. در سال ۲۰۱۰ او خانه‌ای در پاریس به قیمت ۱۳۸ میلیون دلار خریداری کرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.