ثروتمندترین خیران دنیا +عکس

در این فهرست ۵۰ نفره نام‌های سرشناس نیز دیده می‌شود: «دیوید کخ» چهاردهم است و «پی‌یر امیدیار» ایرانی‌الاصل به همراه همسرش «پاملا» با صرف ۶۹ میلیون دلار در امور خیر در رده بیست و پنجم ایستاده‌اند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، دوهفته‌نامه «فوربس» در شماره مخصوص خود که به تازگی منتشر کرده است به معرفی میلیاردرهایی پرداخته است که در سال ۲۰۱۲ میلادی بیشترین پول را در امور خیریه صرف کرده‌اند.

همچون سال‌های قبل، «بیل و ملیندا گیتس» درصدر این فهرست ۵۰ نفره قرار گرفته‌اند. «مارک زوکربرگ» موسس فیس‌بوک در رده چهارم و بالاتر از میلیاردرهای سرشناسی همچون «خانواده والتون» و «مایکل بلومبرگ» شهردار نیویورک ایستاده است.

در این فهرست ۵۰ نفره نام‌های سرشناس دیگری نیز دیده می‌شود: «دیوید کخ» چهاردهم است و «پی‌یر امیدیار» ایرانی‌الاصل به همراه همسرش «پاملا» با صرف ۶۹ میلیون دلار در امور خیر در رده بیست و پنجم ایستاده‌اند.

«سرگئی برین» از مدیران «گوگل» نیز سی و پنجم است. در مطلب زیر با تعدادی از نفرات این فهرست آشنا می‌شوید.

بیل و ملیندا گیتس

ثروت خالص: ۷۴ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۱/۹ میلیارد دلار

«بیل گیتس» و همسرش بار دیگر درصدر فهرست میلیاردرهایی قرار گرفته‌اند که دستی بر آتش کار خیر دارند. آنها در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱٫۹ میلیارد دلار یعنی ۲٫۶ درصد از ثروت خالص خود را در راه خیر صرف کرده‌اند. با این رقم آنها میزان ثروتی را که در تمام طول زندگی خود به کارهای عام‌المنفعه اختصاص داده‌اند به ۲۸ میلیارد دلار رسانده‌اند.

وارن بافت

ثروت خالص: ۵۸/۷ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۱/۸۷ میلیارد دلار

«وارن بافت» در سال ۲۰۱۲ میلادی بالغ بر ۳٫۲ درصد از کل ثروت خود را به کارهای خیر اختصاص داده است. وی با مبلغی که در سال‌جاری میلادی در راه کارهای عام‌المنفعه هزینه کرده، میزان فعالیت‌های خود در امور خیریه در کل زندگی‌اش را به ۲۵ میلیارد دلار رسانده است. وی در سال‌های قبل مبالغ قابل‌توجهی به بنیاد خیریه گیتس اهدا کرده است.

 مارک زوکربرگ

ثروت خالص: ۲۳/۴ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۵۱۹ میلیون دلار

آقای «فیس‌بوک» جوان‌ترین میلیاردری است که توانسته در رده چهارم نیکوکارترین میلیاردرهای سال ۲۰۱۲ قرار گیرد. وی در این سال بالغ بر ۲٫۲ درصد از ثروت خالص خود را به کارهای عام‌المنفعه اختصاص داده است. «مارک زوکربرگ» در همه زندگی خود تا به حال بالغ بر ۵۴۹ میلیون دلار صرف کارهای خیر کرده است.

 خانواده والتون

ثروت خالص: ۱۴۴/۴ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۴۳۲ میلیون دلار

خانواده والتون ثروت خود را از فعالیت شرکت خرده‌فروشی «وال‌مارت» به‌دست آورده‌اند. «وال‌مارت» امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی جهان شناخته می‌شود. این خانواده در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۰٫۳ درصد از ثروت خود را بخشیده‌اند. آنها در کل زندگی تاکنون ۴٫۶ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده‌اند.


الی و ادیث برود

ثروت خالص: ۶/۹ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۳۷۶ میلیون دلار

این زوج آمریکایی با اختصاص ۳۷۶ میلیون از ثروت خود به کارهای عام‌المنفعه در سال ۲۰۱۲، بالغ بر ۵٫۵ درصد از ثروت خود را در این راه هزینه کرده‌اند. آنها در طول زندگی خود تاکنون بالغ بر ۳٫۵ میلیارد دلار به امور خیریه اختصاص داده‌اند. این زوج هم‌اکنون در «لس‌آنجلس» ایالت «کالیفرنیا» زندگی می‌کنند و جزو مسن‌ترین اشخاص این فهرست می باشند.

مایکل بلومبرگ

ثروت خالص: ۳۱ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۳۷۰ میلیون دلار

«مایکل بلومبرگ» یک‌صدوهشتمین شهردار کلانشهر نیویورک و صاحب شبکه بورسی بلومبرگ از ثروتمندترین مردان آمریکاست. وی در سال ۲۰۱۲ میلادی بالغ بر ۱٫۲ درصد از ثروت خالص خود را صرف امور خیر کرده است. «بلومبرگ» در طول زندگی خود بالغ بر ۲٫۴ میلیارد دلار صرف کارهای عام‌المنفعه کرده است.

پل آلن

ثروت خالص: ۱۵/۹ میلیارد دلار

میزان کار خیر در سال ۲۰۱۲: ۳۲۷/۷ میلیون دلار

«پل آلن» یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت است که به کمک بیل گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ تاسیس کردند. پل آلن هم‌اکنون یکی از مدیران شرکت مایکروسافت است. وی در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲٫۱ درصد از ثروت خود را بخشیده است. وی در طول زندگی خود بالغ بر ۲ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده است.

شلدون آدلسون و میریم آدلسون

ثروت خالص: ۳۴ میلیون دلار

میزان کمک در سال ۲۰۱۲ میلادی: ۱۱۴٫۸ میلیون دلار

خانواده آدلسون با مبلغی که در سال ۲۰۱۲ میلادی خرج امور خیریه کرده‌اند، بالغ بر ۴٫۷ درصد از ثروت خالص خود را بخشیده‌اند. آنها درطول زندگی خود تاکنون ۴۶۹٫۵ میلیون دلار صرف کارهای عام‌المنفعه کرده‌اند. «شلدون آدلسون» مالک بسیاری از هتل‌ها و سالن‌های گردهمایی در سراسر جهان است. /تهران امروز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.