ثروتمندترین سیاستمداران جهان

بینا- در همه دنیا همیشه پولدارترین‌ها موردتوجه رسانه‌های خبری و مردم قرار دارند. آمارهای متفاوتی که از میزان ثروت ورزشکاران و هنرمندان منتشر می‌شود همیشه علاوه بر بحث‌های فراوان، حاشیه‌های گسترده‌ای را هم به همراه دارد. با این حال دسترسی به میزان ثروتی که حکمرانان جهان برای خود انباشته‌اند چندان ساده نیست. از طرفی دانستن اینکه زمامدار فلان کشور چه میزان ثروت دارد می‌تواند از جذابیت‌های بسیاری برخوردار باشد.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، سیاستمداران ثروتمند در جهان پراکنده‌اند؛ از شرق آسیا تا آمریکای جنوبی. نکته جالب توجه اما این است که خاورمیانه و سران عرب آن سهم به‌سزایی از انباشتگی ثروت نزد سیاستمداران دارند.

بی‌شک برای کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس وجود نفت موهبتی است که میلیاردها دلار را به جیب‌های سردمداران این کشورها سرازیر می‌کند. آنچه می‌خوانید فهرستی است از ثروتمندترین سیاستمداران جهان.

ولادمیر پوتین

به تازگی دوباره رئیس‌جمهور روسیه شده است. او ۴.۷ درصد از سهام شرکت صاحب‌نام «گازپروم» را در اختیار خود دارد. دارایی ولادمیتر پوتین ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است. پوتین به ورزش علاقه بسیاری دارد. جودو یکی از ورزش‌های محبوب ولادمیر پوتین است. او مسابقات زیادی را در سن پترزبورگ برنده شده و نشان استادی گرفته است. پوتین به تازگی دان ۸ جودو را که معادل کمربند قرمز – سفید است از فدراسیون بین‌المللی جودو دریافت کرده.

علاوه بر این او روزانه یک ساعت در استخر محل سکونتش شنا می‌کند و به بوکس و بسیاری دیگر از هنرهای رزمی علاقه‌منداست. عده‌ای او را به عنوان ورزشکارترین رئیس‌جمهور دنیا می‌شناسند.

عبدالله بن عبدالعزیز

ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار عربستان جدید است. وی اول اوت ۱۹۲۴ میلادی در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از اول اوت ۲۰۰۵ پادشاه عربستان
شاهزاده لیختن اشتاین متولد زوریخ سوئیس است. نام او به آلمانی به طور رسمی‌ «یوهانس آدام فردیناند آلویس یوزف ماریا مارکو داویانو پیوس فن اوند تسو لیختن‌اشتاین» است! دارایی خالص شاهزاده هانس آدام ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
است.

ملک عبدالله از سال ۱۹۷۵ معاون دوم نخست وزیر بوده‌است؛ پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. از سال ۱۹۸۲ میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال ۱۹۹۵ و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. او ۱۸ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

خلیفه بن زیاد آل نهیان

متولد ۲۵ ژانویه۱۹۴۸. رئیس امارات متحده عربی، امیر ابوظبی و فرزند زاید بن سلطان آل نهیان. در سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و امیر ابوظبی شد. ۱۵ میلیارد دلار دارایی خالص رئیس این امیرنشین حاشیه خلیج‌فارس است.

محمد بن راشد آل مکتوم

نخست وزیر امارات و حاکم دبی مجموعا ۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد اما میزان دارایی های خالص وی ۴ میلیارد دلار اعلام شده است. از او به عنوان «معمار دبی نوین» یاد می‌شود. پروژه‌های عمرانی متعددی زیر نظر وی در دبی اجرا شده‌است که از جمله آنها می‌توان به جزیره‌های نخلی دبی، برج العرب و برج خلیفه اشاره کرد.

شیخ حامد بن خلیفه آل ثانی

امیر قطر از سال ۱۹۹۵. میزان ثروت او ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

حسن البلکیا

سلطان برونئی. وی رئیس جمهور کشور ثروتمندی است و علاقه زیادی به استفاده از طلا و جواهر در همه چیز دارد. او در کودکی غذای خود را در ظرف های طلا و با قاشق های طلا می‌خورده است. درهمه لباس های او به میزان زیادی طلا و جواهر به کار رفته. ۲۰ میلیارد دلار دارایی خالص اوست.

قصر خانگی او یکی از بزرگترین و لوکس ترین مکان‌های موجود روی کره زمین است. این قصر ۱۷۸۸ اتاق دارد و با مبلمان‌هایی از طلا و جواهر آراسته شده است. این کاخ اشرافی ۶۵۰ سوئیت مجزا و در عین حال ۲۵۷ سرویس بهداشتی و حمام مستقل دارد.

بهومیبول آدولیادج

پادشاه تایلند از ۹ ژوئن ۱۹۴۶ (۶۶ سال) تاکنون. او قدیمی ترین رئیس کشور در جهان است. دارایی خالص وی از مرز ۳۵ میلیارد دلار فراتر رفته و در حال حاضر ثروتمند ترین پادشاه جهان است.

سباستین پیزا

رئیس جمهور شیلی ۲٫۴ میلیارد دلار دارایی خالص در اختیار دارد. وی مالکیت کامل یک شبکه تلویزیونی ،‌۲۷ درصد از سهام خطوط هوایی LNA شیلی و ۲۷ درصد از سهام یک تیم فوتبال داخلی را به نام خود ثبت کرده است.

هانس آدام دوم

شاهزاده لیختن اشتاین متولد زوریخ سوئیس است و بالاترین مقام سیاسی در کشور لیختن اشتاین را در اختیار دارد. نام او به آلمانی به طور رسمی‌ «یوهانس آدام فردیناند آلویس یوزف ماریا مارکو داویانو پیوس فن اوند تسو لیختن‌اشتاین» است! دارایی خالص شاهزاده هانس آدام ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.