ثروتی مطرح کرد:لغو استیضاح حاجی بابایی در گرو عقب نشینی از استخدام‌های غیرقانونی

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۴:۰۶:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اقدام غیرقانونی وزیرآموزش و پرورش مبنی بر استخدام ۵ هزارمعلم قرآن و۱۵هزارنیروی خدماتی خبرداد و گفت: اگر وزارت‌خانه از این اقدام خود عقب نشینی نکند؛ با آغاز به کار مجدد مجلس، پیگیر اسیضاح وزیر آموزش وپرورش خواهم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به استخدام ۲۰ هزار نفر در آموزش وپرورش، تصریح کرد: در زمان استخدام نیروهای حق‌التدریس‌، آموزشیاران و نیروی‌های شرکتی حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش ‌وپرورش با هر اقدامی همواره مخالفت می‌کردند و معتقد بود این افراد باید از طریق امتحان و گزینش نیروهای برجسته جذب این وزارتخانه شوند اما حالا آقای وزیر برخلاف نظر خود عمل کرده است.
نماینده مردم  بجنورد٬ مانه٬ جاجرم و سملقاندر مجلس شورای اسلامی‌ ادامه داد: این ۲۰هزار نفر درحالی به استخدام آموزش وپرورش در آمده‌اند که نه آگهی در این زمینه منتشر شد و نه از آن‌ها امتحان و مصاحبه‌ای به عمل آمده است. در استان ما هر کدام از روسای آموزش وپرورش اقوام و آشنایان خود را استخدام کرده‌اند که از نتایج رفتار وزیر محسوب می شود.
وی  با بیان اینکه مردم به این استخدام‌های غیرقانونی اعتراض دارند، افزود: در همین ارتباط با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مذاکراتی داشته‌ام، حتی در صحن مجلس نیز تذکراتی را به وزیر داده‌ام و کار به سوال نیز کشیده شد.
این نماینده مجلس نهم بیان کرد:  در روزهای گذشته تعدادی از طلبه‌های علوم قرآنی فارغ‌التحصیل حوزه علمیه نزد من آمدند و به شدت نسبت به این مساله گله داشتند.
ثروتی با تاکید بر غیر قانونی بودن رفتار وزیر، گفت: با معاون منابع انسانی رئیس جمهور هم دراین زمینه صحبت کردیم و آنان نیز این اقدام را غیرقانونی دانستند و گفتند این موضوع را به وزیرآموزش و پرورش ابلاغ می‌کنیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس (رهروان ولایت) یادآور شد: اگر وزارت‌خانه از این اقدام خود عقب نشینی نکند با آغاز به کار مجدد مجلس به‌طور جدی پیگیر استیضاح وزیر آموزش وپرورش خواهم بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان دیگر هم به استیضاح وزیرآموزش و پرورش رای می‌دهند، توضیح داد: نمایندگان به من قول داده‌اند که اگر وزیرآموزش وپرورش این ۲۰هزار استخدام خلافی راکه انجام داده و در اصلاح و چاچوب قانون عمل نکند؛ استیضاح وزیر را امضا می‌کنند.
در واکنش به این موضوع، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش وپرورش در افتتاحیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در محل مرکز همایش‌های رازی برگزار شده بود، گفت: اگر کسی ادعایی دارد؛ از من یک نامه یا دستوری مبنی بر اینکه شخصی را به این سیستم آورده‌ام آن را برای چاپ به روزنامه‌ها تحویل دهد‌.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از پارتی بازی‌ها زمین گیر شده، افزود‌: معلم باید براساس آزمون به سیستم آموزش و پرورش ورود پیدا کند به طوری که هر تیمی بتواند در آموزش و پرورش مشغول به کار شود نه هر کسی که در آن قدرتمند‌تر است‌. ‌

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۱۶۰۶۳۳۵۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.