ثروت رامنی، مهم‌ترین نقطه ضعف وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استاد علوم سیاسی در آمریکا ثروت میت رامنی مهمترین نقطه ضعف او در انتخابات ریاست جمهوری دانست.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه فرانس۲۴، رامنی از مورمون های آمریکایی است. تاکنون هیچ یک از روسای جمهور سابق آمریکا  ازکلیسای مورمون نبوده اند.
مارک کندی استاد علوم سیاسی در آمریکا عقیده دارد این مسئله برای رامنی نقطه ضعف نخواهد بود. وی می گوید: چه کسی تصور می کرد که فردی کاتولیک در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد. جان کندی نخستین  رئیس جمهور کاتولیک بود.
 سپس هیچ کس تصور نمی کرد روزی فرد آفریقایی-آمریکایی به کاخ سفید برود اما باراک اوباما اکنون رئیس جمهور است. آمریکاییها همیشه به این مسئله افتخار می کنند که کاری کنند که تا پیش از آن هرگز نکرده بودند».
بنابراین مورمون بودن میت رامنی برای او نقطه ضعف نخواهد بود. میت رامنی در سن نوزده سالگی به عنوان  مبلغ مسیحی مورمونها به فرانسه رفت و در آن کشور به مدت دو سال تعداد قابل توجهی انجیل فروخت.
 اما در فرانسه در حادثه ای رانندگی نزدیک بود جان خود را از دست بدهد. وی سپس با «آن» یکی از هم کلاسی های خود در دبیرستان ازدواج کرد و این زوج  صاحب پنج فرزند شدند.
 همسر او می کوشد در تبلیغات انتخاباتی چهره ای پویا به این نامزد سرد بدهد و در همه نشستهای تبلیغاتی آن رامنی می کوشد جو سنگین را به نفع همسرش تغییر دهد.
نقطه ضعف بزرگ رامنی که مدام هدف حملات دموکراتها در تبیلغات انتخاباتی قرار می گیرد ثروت کلان او است که صد و پنجاه میلیون یورو برآورد شده است. او حسابهای بانکی در سوئیس  و جزایر بهشت مالیاتی دارد ضمن آنکه در سراسرکشور نیز املاکی به او تعلق دارد.
میت رامنی سال گذشته بیست میلیون دلار درآمد داشت و فقط چهارده درصداز این پول را به عنوان مالیات پرداخت کرد. وی با تاسیس شرکت «بین کاپیتال» بر ثروت خود افزوده است. این شرکت سرمایه گذاری شرکتهای مشکل دار را می خرد. پس از کسب ثروت، رامنی به سوی سیاست رفت و در سال دوهزار و دو فرماندار ماساچوست شد. او مدافع سیاستهای چپگرایانه بود و نظام بهداشت ایالت خود را اصلاح کرد که الهام بخش قانون نظام بهداشت اوباما بود. رامنی امروزه به عنوان فردی فرصت طلب سیاستهای خود را صد و هشتاد درجه تغییر داده است.
اسکات هلمان خبرنگار بوستون گلوب می گوید:« او پیشتر فردی با گرایشهای سوسیالیستی تر و میانه رو تر بود  و مواضع متفاوتی نسبت به الان داشت. او ایده های  خود را برای جذب آرای جمهوریخواهان و محافظه کاران تغییر داده است تا در انتخابات به پیروزی برسد.
جمهوری خواهان رامنی را گاه بیش از حد میانه رو توصیف می کنند به همین علت او پل رایان را به عنوان معاون خود تعیین کرده که از محافظه کاران دو آتشه است.
 این نشان می دهد که این نامزد، فرصت طلبانه مهره هایش را پیش می برد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.