ثمره درخت صبر، پیروزی است – اخبار اجتماعی

روزی که صبر در باغ زندگیت بروید، به چیدن میوه پیروزی امیدوار باش…

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ همیشه خداوند این گونه به دعاها جواب می دهد… می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد… می گوید نه و چیز بهتری به تو می دهد… می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد…
همیشه صبر و شکیبایی در امور،موجب فرح و پیروزی است. اگرچه این بسیار سخت است و سالهای سال ادامه پیدا کند، ولی حکم خداوند این است که بهترین سرنوشت ها برای صابران است.
* صبر به چه معناست؟
اول از همه صبر را از زبان جبرئیل معنی می کنیم:
روزی پیامبر اکرم (ص) از جبرئیل پرسیدند: معنی صبر چیست؟
صبر آن است که در سختی صبر پیشه کنی، چنان که در خوشی هستی، در تهیدستی آن چنان که در بی نیازی، در بلاها چنان که در سلامتی هستی، صبر کنی و از حال خود و بلایی که به تو رسیده است، نزد هیچ مخلوقی شکایت نکنی.
صبر در لغت به معنای حبس و بازداشتن است، هرگاه کسی خویشتن را از فعلی اختیاری بازدارد، صبر کرده است و بنابراین صبر را در معنای عام آن می توان اینگونه تعریف کرد:
بازداشتن خود از عملی که مانع رسیدن به هدف است و یا حفظ کردن خویش از چیزی که عقل و شرع خویشتن با ان اقتضاء دارند.
پس با توجه به این معانی، متوجه می شویم که معنی صبر این نیست که خود را آماده مصیبت کنیم، تا هرکسی هر بلایی که خواست سرمان بیاورد و ما در جواب سکوت کنیم و نام آن را صبر بنامیم، صبر یکی از فضایل و صفات ارزشمند است که در وجود کمتر انسانی این گوهر ناب پیدا می شود.
یک کارشناس مذهبی در رابطه با عوامل افزایش صبر، گفت: انسان می تواند صبر را در خود افزایش دهد و عوامل آن اعتقاد بیشتر به حکمت خدا، اعتقاد به معاد، یادکردن قهرمانان صبر، اعتقاد به سرانجام نیک و موارد شبیه به اینها اشاره کرد که هریک به نوبه خود، می تواند تاثیرات بسزایی را بر روی افزایش صبر ایفا کند.
گفتنی است؛ اسارت و بندگی مردم به خود آنها و میزان تحمل رنج و قبول فداکاری شان بستگی دارد و تحمل و بردباری بالاترین دلیری و جسارت است و یادتان باشد که هیچ پیروزی و موفقیتی بدون صبر و تحمل سختی ها به دست نخواهد آمد./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.