جابجایی ۱۲۲ میلیون مسافر نوروزی تا دیروز

۱۴فروردین۱۳،

فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سفرهای نوروزی در سال جاری از جابجایی ۱۲۲ میلیون مسافر نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین خبر داد.
 شهریار افندی‌زاده اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت جابه‌جایی مسافران را در همه مدل‌های حمل‌ونقلی برعهده دارد.

وی افزود: طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه ۹۱ آغاز شد که از همین تاریخ تا ۱۳ فروردین تعداد ۱۲۲ میلیون نفر جابه‌جایی انجام شد.

افندی‌زاده ادامه داد: از این رقم ۲ میلیون جابه‌جایی در بخش حمل‌ونقل ریلی، یک میلیون جابه‌جایی در بخش حمل‌ونقل هوایی، ۴ میلیون جابه‌جایی در بخش حمل‌ونقل دریایی و در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۴۶ میلیون جابه‌جایی انجام شد که جمعاً ۵۳ میلیون جابه‌جایی در انواع مدل‌های حمل‌ونقل عمومی داشتیم که با احتساب حمل‌ونقل شخصی جاده‌ای ۱۲۲ میلیون جابه‌جایی در نوروز امسال انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این وزارتخانه ستادهای نوروزی را در همه مدل‌های حمل‌ونقلی تشکیل داد تا خدمت به مسافران به بهترین وجه انجام شود.

افندی‌زاده با تأکید بر اینکه اغلب سفرهای نوروزی امسال جاده‌ای بود، اضافه کرد: حمل‌ونقل جاده‌ای شامل دو بخش حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل شخصی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در نوروز امسال ۱۸ هزار و ۲۰۰ اتوبوس برون‌شهری که ۵۰ درصد آنها VIP و شخصی بودن به همراه ۳۳ هزار مینی‌بوس و ۳۴ هزار سواری کرایه در خدمت مسافران نوروزی بودند.

افندی‌زاده یادآور شد: پیش‌فروش نوروزی بلیت‌های اتوبوس با کمک شرکت‌های حمل‌ونقلی برای نوروز امسال به بهترین وجه انجام گرفت و ۵ میلیون بلیت نوروزی اتوبوس پیش‌فروش شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نوروز امسال با در نظر گرفتن هواپیماهای جایگزین و سرویس‌های فوق‌العاده در خدمت مسافران نوروزی بودیم، تصریح کرد: در بخش حمل‌ونقل ریلی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ظرفیت ایجاد شد ضمن آنکه کنترل کیفی شناورها برای سفرهای دریایی به بهترین وجه انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۹۴ درصد جابه‌جایی‌ها از طریق حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای بوده است، اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ اکیپ راهداری و ۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار نوروز امسال در خدمت مسافران نوروزی بودند.

وی ادامه داد: ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی امسال در همه مدل‌های حمل‌ونقلی ۱۰ درصد افزایش یافت.

افندی‌زاده با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سفرها در نوروز امسال تصریح کرد: متأسفانه امسال نیز تصادفاتی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای رخ داد که ۵۵ درصد این تصادفات مربوط به سواری‌ها بود و اغلب بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ رخ داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایمن‌سازی و مناسب‌سازی جاده‌ها و توسعه و نگهداری راهها وظیفه وزارت راه است، تصریح کرد: در سال قبل ۳ هزار کیلومتر راه اصلی احداث و بهره‌برداری شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: ۱۴ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه و ۸۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت علائم نیز در جاده‌ها به بهترین نحو انجام گرفت؛ سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش خط‌کشی جاده‌ها و نصب علائم هزینه می گردد.

افندی‌زاده با اشاره به توسعه مرکز مدیریت راهها در تمامی استان‌ها افزود: با ایجاد این مراکز اطلاعات ترافیکی جاده‌ها تحلیل و پردازش شده و در اختیار مسئولان برای تصمیم‌گیری‌های سریع و مردم برای اطلاع وضعیت جاده‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ مرکز مدیریت راهها یادآور شد: نوروز امسال ۳۹۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۹۵۰ دستگاه ترددشمار و ۱۷۰ دستگاه تابلوی پیام متغیر در جاده‌ها فعال بودند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به حذف تعداد بسیاری نقطه پرحادثه در سال قبل افزود: تنها در ۳۰ هزار کیلومتر از راههای شریانی کشور ۸۰ درصد ترددها انجام می‌شود.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه در نوروز امسال کمترین تصادفات در بخش اتوبوس برون‌شهری رخ داد، تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، واژگونی خودرو، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز اصلی‌ترین عوامل تصادفات خودروها در نوروز امسال بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های وزارت راه برای ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح جاده‌ای گفت: ۵۸۰ نقطه‌مقطع در سال ۹۱ برطرف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم توجه مردم به تابلوهای راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: اغلب تصادفات نوروز امسال در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.