جابه‌جایی درصدر جدول فروش نمایشگر

۲۶م اسفند ،

 

دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی سال‌هاست که در زمینه‌های مختلف رقیب یکدیگر می باشند. با این حال اما وقتی صحبت نمایشگرها به میان بیاید، اوضاع کمی جدی‌تر می‌شود. در واقع این دو شرکت بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های LCD در جهان به حساب می‌آیند و به این سبب رقابت آنها در این زمینه شکل جدی‌تری دارد. هر چند در چند سال اخیر بخش تولید نمایشگر سامسونگ با فاصله‌ای کم در جایگاه بیشتری نسبت به ال جی قرار داشته است، اما گویا حالا ال جی این شرایط را تغییر داده است.
 
 
آخرین و تازهترین گزارش انتشار یافته توسط موسسه تحقیقاتی Display Search دراین زمینه نشان می‌دهد که بخش نمایشگر شرکت ال‌‌جی یا LG Display بعد از هفت سال توانسته از نظر حجم تولید بر رقیب قدیمی خودش یعنی سامسونگ غلبه کند و به بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل نمایشگر در دنیا تبدیل شود. تا قبل از این شرکت سامسونگ هر سال به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های LCD در دنیا معرفی می‌شد، اما بخش تولید نمایشگر ال‌جی حالا توانسته در فصل آخر سال ۲۰۱۲ این جایگاه را از آن خودش کند.این گزارش نشان می‌دهد که در فصل چهارم و آخر سال ۲۰۱۲ شرکت ال ‌جی توانست ۲۸ درصد از بازار LCD را تحت کنترل خودش قرار دهد و این در حالی است که سهم سامسونگ از این بازار بزرگ در همین زمان ۱/۲۵ درصد بوده است. کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که مهم‌ترین سبب این پیشرفت ال‌جی امضای قرارداد و توافقنامه‌ها با شرکای تجاری بزرگی مانند سونی و پاناسونیک بوده است. با این حال عده‌ای هم فکر می‌کنند که مهم‌تر از دو شرکت سونی و پاناسونیک، تامین پنل‌های LCD مورد نیاز تبلت محبوب و پرطرفدار آی‌پد اپل است که تا قبل از این توسط شرکت سامسونگ تامین می‌‌شد و حالا بعد از اختلافات مختلف بین سامسونگ و اپل، شرکت ال‌جی توانسته از این موقعیت استفاده کرده و به شریک تجاری بزرگ اپل تبدیل شود.
جالب است بدانید که گزارش DisplaySearch نشان می‌دهد سامسونگ در سال‌های اخیر روی تولید نمایشگرهای OLED رده بالا تمرکز کرده، اما در این بخش هم ال‌جی رهبر بازار است و بیشترین سهم را در اختیار دارد. از طرفی تحلیلگران می‌گویند سامسونگ نمی‌تواند تولید خود را گسترش دهد، چون بیشتر حجم تولیدات این شرکت در محصولات خودش مانند مانیتور، موبایل هوشمند و تلویزیون به کار می‌روند و شرکت‌های دیگر در مدت اخیر تمایل بسیاری نسبت به خرید پنل‌های سامسونگ نشان نداده‌اند.این در حالی است که شرکت ال‌جی گزارش کرده است که در حال گسترش بازار خود و کسب سهم بازار بیشتر در پنل‌های رده بالا است و تولید پنل‌های مورد نیاز تلویزیون‌های پیشرفته و رده بالا و البته موبایل‌های هوشمند را افزایش خواهد داد. این شرکت آی‌فون‌های اپل و گوشی موبایل One شرکت HTC را به عنوان بعضی از مشتریان پنل‌های خود معرفی کرده است.
به طور کلی اما گزارش‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد هر دو شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال جی قصد دارند تا تولید انبوه پنل‌های OLED مورد نیاز تلویزیون‌ها را در سال‌های آینده افزایش دهند. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.