جابه‌جایی مرجان‌های جزیره ابوموسی برای ساخت بندر

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

محیط زیست > زیست‌بوم– مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان از جابه‌جایی بخشی از مرجان‌های جزیره ابوموسی iبه‌منظور ساخت بندر جامع و چندمنظوره در این جزیره خبر داد.

 مجید وفادار با تأکید بر اینکه ابوموسی iبه دستور رئیس‌جمهور در ابتدای سال‌جاری باید iبه منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود، افزود: این مهم باید با درنظرگرفتن الزامات زیست‌محیطی صورت بگیرد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان با اشاره iبه ظرفیت بالای ابوموسی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری با iبهره‌گیری از طبیعت بکر این جزیره تصریح کرد: همهی اقدامات موردنیاز برای توسعه گردشگری در جزیره ابوموسی باید با هماهنگی اداره کل محیط‌زیست باشد.

وفادار iبه جابه‌جایی مرجان‌های ابوموسی اشاره کرد و گفت: این اقدام پیشگیرانه iبه‌منظور جلوگیری از نابودشدن این موجودات دریایی و پیرو درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام می‌شود.وفادار همچنین با اشاره iبه‌وجود جوامع مرجانی در اطراف جزیره ابوموسی و حوضچه بندر، گفت: با توجه iبه اهمیت مرجان‌ها و کارکردهای متنوع این کلونی‌های بسیارزیبا و منحصر iبه فرد، پیش از لایروبی حوضچه و احداث بازوهای تازه بندر، کلونی‌هایی که احتمال آسیب iبه آنها وجود دارد، جابه‌جا خواهند شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.