جابه جایی ها در وزارت بهداشت به نفع نظام سلامت کشور نیست

۲۷فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: حوزه سلامت در شرایط کنونی تنها به آرامش و ثبات نیازمند است، و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید اولویت اصلی کار خود را حل مشکلات حوزه سلامت به‌ویژه مشکلات دارو، بیماران خاص و پزشک خانواده قرار دهد.

 وی ، با بیان اینکه برکناری رؤسای معاونت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی تبعات بسیاری را برای حوزه سلامت به ‌دنبال دارد، افزود:‌ به‌طور حتم این‌ رؤسا در دوره مدیریتی وزیر بهداشت قبلی از تجربه مناسبی برخوردار شدند، بنابراین جابجایی رؤسای معاونت‌های این وزارتخانه در شرایط کنونی و با توجه به کوتاه بودن زمان مدیریتی هیچ تأثیری در حوزه سلامت کشور ندارد و حتی شاید سبب بروز مشکلاتی شود.
 
 وی یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید اولویت اصلی کار خود را حل مشکلات حوزه سلامت به‌ویژه مشکلات دارو، بیماران خاص و پزشک خانواده قرار دارد.
 
 وی تاکید کرد:‌ این دلایل برای برکناری تعداد بسیاری از معاونان درست نیست زیرا همه این اشخاص که با سیاست‌های این وزارتخانه ناهماهنگ نبودند، از این‌رو سبب اصلی این برکناری را باید در جای دیگر جستجو کرد.
 
 پزشکیان ، با انتقاد از وضعیت کنونی حوزه سلامت و سوء مدیریت مسئولان در بخش سلامت، یادآور شد: به‌طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید با برنامه‌ریزی، جلوگیری از تنش و افزایش ثبات مدیریتی زمینه حل مشکلات این حوزه را فراهم کندحتی محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی در چند ماه اخیر اقدام به برکناری معاونان سطح بالای خود مانند معاونت‌های طب سنتی، غذا و دارو، بهداشتی، پزشک خانواده و اورژانس  کشور کرده این در حالی است که طریقت‌منفرد در آغاز سرپرستی خود اعلام کرد که تمام معاونان وزارتخانه قبلی در جایگاهشان باقی می‌مانند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.