جابه جایی ۶۴ میلیون نفر از ابتدای تعطیلات تا چهارم فروردین

۱فروردین ۱۳،

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است ، شهریار افندی زاده دراین زمینه اظهار داشت: ۹۵ درصد این جا‌به‌جایی‌ها ازابتدای تعطیلات تاکنون مربوط به بخش جاده‌ای بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود:یک میلیون نفر نیز از طریق شبکه ریلی، ۴۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان هوایی و ۵٫ ۱ میلیون نفر از طریق بنادر در بخش دریایی و ۲۵ میلیون نفر از طریق وسایل حمل ونقل عمومی در جاده‌های کشور جا‌به‌جا شدند.

برپایه گزارش سازمان مذکور به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، میزان جا‌به‌جایی صورت گرفته از ابتدای تعطیلات تاکنون افزایش هشت درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

افندی زاده تصریح کرد: وزارت راه وشهرسازی در بخش ‌های مختلف حمل نقل از جمله هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای ستاد‌هایی تشکیل داده است.

وی افزود: روزهای اول امسال بیشترین تردد ثبت شده مربوط به استان‌‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی ها نشان می دهد در ۱۱ ساعت قبل امروز استان‌های مازندران، البرز، قم، تهران و خراسان رضوی بیشترین تردد را داشته‌اند و بیشترین تردد از ابتدای تعطیلات مربوط به روز چهارم فروردین بود.

افندی زاده اضافه کرد: مسافرت به کشورهای همسایه در تعطیلات نوروزی از انتهای اسفندماه سال قبل تا چهارم فروردین با رقم ۴۰۰ هزار نفر از طریق پایانه‌های مرزی صورت گرفت.

وی یادآور شد: وزارت راه وشهرسازی با ۱۱ هزار نفر راهدار در سراسر جاده‌های کشور تا ۱۶ فروردین ماه آمادگی کافی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مسافران می توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های کشور با شماره ۱۴۱، وضعیت هوای کشور ۱۳۴ و اطلاعات پروازها در سراسر کشور با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

اقتصام(۱)** ۱۵۵۹/۱۶۴۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.