جاده‌های کشور سالانه ۲۱ هزار کشته می‌گیرد

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: اگرچه روند تصادفات در جاده‌های کشور کاهش یافته است اما هنوز سالانه ۲۱هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، مراسم تودیع و معارفه پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران با حضور فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، اعضای شورای ترافیک استان، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان، مدیران کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌های استان و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در این مراسم از پلیس راهنمائی و رانندگی به عنوان یکی از واحد‌های بسیار مهم در نیروی انتظامی یاد کرد و افزود: پلیس راهور به علت بیشترین ارتباط و تماس با مردم در راستای ارائه خدمات ترافیکی به عنوان مشاغل سخت و حساس در نیروی انتظامی است.

علیرضا مسکنی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در حقیقت به عنوان جلودار و پیشانی نیروی انتظامی است، افزود: اگر کارکنان پلیس راهنمائی و رانندگی در جهت جلب اعتماد مردم و برای رضای خدا به مردم خدمت کنند و در این راه گام بردارند، نیروی انتظامی در ماموریت‌های خود موفق خواهد بود.

وی پلیس راهور را نماد قانون‌گرایی در نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: اگر نیروی انتظامی را نماد اقتدار نظام بدانیم، پلیس راهنمایی و رانندگی نماد نظم، انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی است.

مسکنی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه از کاهش تلفات انسانی در حوادث رانندگی در چند سال اخیر خبر داد و افزود: چنانچه در سال‌های گذشته روند تصادفات در کشور ادامه می‌یافت، سالانه شاهد ۳۶ هزار کشته بودیم که این موضوع در سال‌های اخیر به ۲۱ هزار نفر کشته کاهش یافته است.

وی در ادامه حضور فعال پلیس راهور در جلسات شورای ترافیک، اجری طرح‌های ترافیکی، برخورد سالم توام با اخلاق نیکو با مردم، افزایش کنترل و مراقبت‌های الکترونیکی و توجه به آموزش فرهنگ ترافیک را از جمله ماموریت‌های مهم راهور دانست.

رئیس پلیس سابق راهور مازندران در سخنانی با بیان اینکه خدمت در نیروی انتظامی بسیار سخت است، اظهار داشت: خدمت در نیروی انتظامی افتخاری بزرگ است که اجری عظیم دارد.

رمضانعلی سوادکوهی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های چند ساله پلیس راهنمائی و رانندگی در دوران تصدی این مسئولیت پرداخت و تصریح کرد: برگزاری همایش مازندران، ترافیک، آینده، توسعه آموزش فرهنگ ترافیک، ایجاد شهرک ترافیک با همکاری پایانه‌های استان، راه‌اندازی مرکز مکانیزه معاینه فنی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و کاهش ۵۰ درصد تلفات حوادث رانندگی از جمله این فعالیت‌های بوده است.

قاسمیان رئیس پلیس جدید راهنمائی و رانندگی مازندران نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت این هفته را هفته خدمت‌گذاری به مردم دانست و افزود: از اینکه در این هفته مسئولیت خطیر پلیس راهور استان به عهده‌ام گذاشته شده، افتخار می‌کنم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدیه از زحمات چند ساله سوادکوهی قدردانی و با اهدای حکم انتصاب قاسمیان به عنوان رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان مازندران معرفی شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.