جاده ها و خودروهای معتاد به تصادف

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 جاده ها و خودروهای معتاد به تصادف

جاده ها و خودروهای معتاد به تصادف

ممتازنیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره اینکه در حال حاضر خودروهای کشور با قیمت‌های بالایی به مشتریان فروخته می‌شوند ولی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، گفت: موضوع ایمنی خودرو یکی از موضوعاتی است که در کاهش و افزایش حوادث جاده‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کند که متاسفانه از این مهم تا به حال غفلت شده است.

به گزارش ممتازنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی هر فرد و یا عاملی که در تصادفات رانندگی نقش داشته باشد با وی برخورد خواهد شد، گفت: در گذشته علت بیشتر تصادفات جاده‌ای را عوامل انسانی و راننده ذکر می‌کردند، اما در شرایط کنونی اگر جاده و وسیله نقلیه نیز مقصر حادثه شناخته شوند، سازندگان جاده و تولیدکنندگان خودرو نیز باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از شرکت‌های مسافربری نیز در حوادث جاده‌ای کشور مقصر شناخته می‌شوند، چراکه نه‌تنها بر روی راننده بلکه بر کیفیت خودروهای خود نیز نظارت کاملی اعمال نمی‌کنند.
وی با اشاره به حادثه تصادف اتوبان تهران – قم، تصریح کرد: بسیاری از عوامل از جمله عدم ایمنی خودرو و پایین بودن قدرت گاردریل‌ها و سرعت بالای اتوبوس در ایجاد حادثه نقش داشتند که هر کدام به صورت جداگانه بررسی شده است.
بائوج لاهوتی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کشور با قیمت‌های گزافی به مشتریان فروخته می‌شوند ولی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، اظهار کرد: موضوع ایمنی خودرو یکی از موضوعاتی است که در کاهش و افزایش حوادث جاده‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کند که متاسفانه از این مهم تا به حال غفلت شده است.
به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نقش جاده در حوادث رانندگی، عنوان کرد: برخی از مناطق و جاده‌های کشور جزو پرخطرترین و حادثه خیزترین جاده‌های کشور محسوب می‌شوند، اما تاکنون نسبت به شناسایی و رفع مشکلات آنها راهکاری صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: علت حوادث و سوانح رانندگی در کشور همانند حلقه‌هایی به یکدیگر مرتبط هستند، لذا با نادیده گرفتن هرکدام از این عوامل جان بسیاری از انسانها با خطرات جدی مواجه خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.