جاذبه‌های ارمنستان – ایروان

دریاچه سوان

دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک قرار دارد. دریاچه سوان از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان می‌باشد. حدود ۳۶ جویبار به این دیاچه سرازیر شده‌اند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رودخانه هرازدانه است.

                                                                

هزارپله

کاسکاد ارمنستان جایی است که توریست‌های ایرانی آن‌جا را به نام هزار پله می‌شناسند. آبشارهای مصنوعی زیبا و منظره‌های بی‌نظیر شهر از بالای پله‌های کاسکاد دیدنی است. کلکسیونی از مجسمه‌های برنزی و گرانقیمت در فضای باز در معرض دید عموم قرار دارد که جای مناسبی برای گرفتن عکس یادگاری است.

                                                      

صومعه گغارد

این صومعه در ۴۰ کیلومتری ایروان در استان کوتیاک واقع شده است. صومعه گغارد اولین کلیسای غاری در دنیا می‌باشد که معماری منحصر به فردی دارد. صومعه گغارد در درون دره‌ای خوش منظره و در ۹ کیلومتری معبد گارنی قرار دارد. ساختمان صومعه گغارد از گرانیتی سخت درست شده است که روی این گرانیت‌ها کنده‌کاری شده است و جزو چهار کلیسای بی‌نظیر دنیا به حساب می‌آید.

                                                      

معبد گارنی

معبد گارنی در ۳۲ کیلومتری ایروان در استان کوتیاک قرار گرفته است. در سال ۱۶۷۹ میلادی بر اثر زلزله‌ای وحشتناک ویران شد و در سال ۱۹۳۰ میلادی توجه ویژه‌ای به بازسازی آن شد. این معبد نزدیک به سیصد سال ویران بود اما در سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ میلادی کاملا بازسازی شد.

                                            

قلعه موزه اربونی

این قلعه در جنوب شرقی شهر و روی تپه‌ای قرار دارد؛ در پای این تپه ساختمان آرین‌برد بنا شده است. ساختمان موزه نقش برجسته‌ای برنجی از پیکره‌های اورارتویی بر روی خود دارد. اربونی ریشه نام ایروان است که در طول زمان تغییر کرده است.

                                                

۰ دیدگاه ۲۲ بازدید ۰

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.