جاذبه های بخش “معدن” پای گرجی ها را هم به تهران باز کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بعد از ملاقات و مذاکره هیات های “معدنی” اروپا؛

جاذبه های بخش معادن ایران پس از آلمان ها، ایتالیایی ها، فرانسوی ها و روس ها، اکنون پای گرجستانی ها را هم به ایران باز کرده و روز قبل مقامات یکی از شرکت های معدنی این کشور در ملاقات با رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای سرمایه گذاری در معادن ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  ایمیدرو، در این ملاقات معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه اعلام کرد: این سازمان از طرح ها و پیشنهادات بخش خصوصی برای همکاری های معدنی استقبال می کند زیرا که سیاست دولت، دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی است.

کرباسیان ادامه داد: ایمیدرو آماده همکاری و مشارکت با بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران خارجی در چرخه فعالیت های معدنی در معادن است.

توالچره لیدزه قائم مقام شرکت معدنی گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست تازه ایران در استقبال از سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از معادن ایران، آماده همکاری در زمینه های مختلف معدنی هستیم.

وی افزود: در اجرای چرخه فعالیت های معدنی از شناسایی تا فرآوری توانمند هستیم همچنانکه در پنج سال سابقه حضور در ایران موفق به کشف ذخایر ارزشمند طلا در آذربایجان شده ایم.

لیدزه اظهار داشت: آمادگی داریم در زمینه جداسازی و پرعیارسازی عناصر ترکیبی در کانسارهای پلی متال، معدن انگوران و همچنین معدن طلای زرشوران با ایران مشارکت و همکاری داشته باشیم و در انتقال دانش روز به کارشناسان ایرانی همکاری کنیم.

محمدرضا بهرامن نایب رییس خانه معدن ایران نیز که در این دیدار حضور داشت، با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی این تشکل در بعضی معادن کشور گفت: آماده انجام طرح های مطالعاتی و عملیات زمین شناسی در محدوده های معدنی کشور و ارائه گزارش ممتاز به نقل از آنها به ایمیدرو هستیم ضمن اینکه آماده ایم در انتقال تجارب معدنی دنیا به ایران با استفاده از ارتباطات موجود موثر باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.