جاذبه های گردشگری مالزی – معرفی

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

malaysia-map

 

جاذبه های گردشگری مالزی

کشور زیبای مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است .

پایتخت مالزی شهر کوالالامپور می باشد. مزاکز و سازمان های دولتی مالزی در شهر جدید پوتراجایا که پایتخت اداری این کشور است قرار دارند. مالزی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد است. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.

جامعه مالزی ترکیبی است از ادیان مختلف که در بین این ادیان، اسلام دین رسمی بعنوان دین رسمی انتخاب شده است. چهار دین اصلی آین کشور طبق امار سال ۲۰۰۰ میلادی عبارتند از اسلام (٪۴/۶۰جمعیت)، بودائیسم (٪۲/۱۹جمعیت)، مسیحیت (٪۱/۹بیشتر در شرق مالزی)، و هندوئیسم (٪۳/۶). آمار و ارقام ذکر شده ممکن است تحریف شده باشد زیرا این واقعیت را در نظر گرفته نشده ‌است که تمامی اشخاص مالایایی به لحاظ رسمی مسلمان بوده و بدون توجه به باورهای شخصی آنها، مسلمان فرض شده‌اند.

 

 

پایتخت مالزی کوالالامپور است که به عنوان یکی از پایتخت های مدرن جهان به حساب می آید . مالزی استقلال خود را در ۳۱ اوت سال ۱۹۵۷ بدست آورد. مالزی دارای آب و هوای استوایی و شرجی بوده و دمای هوا بطور متوسط در روز حدود ºC 33 و در طول شب به C º ۲۷ خواهد رسید. آب و هوای گرم نواحی استوائی با دمای حدود ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد و شدیدا تحت تاثیر بادهای موسمی شمال شرقی و جنوب غربی .

 

 

 

چند مکان دیدنی در کشور مالزی

 

 

اکواریوم KLCC

اکواریوم KLCC در نزدیک برج های پتروناس واقع شده است .

 

دارای تونلی به طول ۹۰ متر در زیر آب می باشد و شما در این جا می تواند بیش از ۳۰۰۰ موجود دریایی با شکلها و اندازه های متفاوت را ببینید که که در محیطی مشابه محیط طبیعی زندگی خود زندگی می کنند. یادتان نرود که از قسمت کوسه ماهی ها، stingrays (نوعی ماهی پهن برقی) ، مار ماهی ها و … دیدن فرمایید.

ما پیشنهاد می کنیم برا ی رفتن KLCC حتما از راننده تاکسی بخواهید که شما را سمت درب اکواریم پیاده کند.

 

1-(40)

 

باغ وحش Negara

این باغ وحش در ۱۳ کیلومتری مرکز کوالالامپور واقع شده است. اکواریوم این باغ وحش به اکواریوم تانکا عبد الرحمن (Tunku Abdul Rahman) شهرت دارد که بسیار جالب و تماشایی است. و در آن بیش از ۸۰ گونه متفاوت از آبزیان دریایی را نگه داری می کنند و انواع بی مهرگان نیز در این دریاچه یافت می شوند.

 

 

 

شما می توانید تاکسی بگیرید و یا به وسیله Putra که هر یک ساعت یکبار از این مسیر میگذرد به آنجا بروید.

به محض رسیدن شما باید یک بلیط به ارزش ۱۰ رینگت تهیه کنید.

نمایش فیلها در ساعت ۳۰ : ۱۰ و ۳۰ : ۱۴ در آمفی تئاتر فیل شروع می شود.

 

 

آدرس :

Zoo Negara Malaysia Jalan Ulu Kelang 68000 Ampang Selangor Darul Ehsan

 

 

 

جزیره پنانگ در مالزی

پنانگ، جزیره‌ی شگفتی‌هاست. سواحل ماسه‌ای طلایی، نخل‌های لاغر و بلند، جنگل‌های استوایی، حیوانات، پرنده‌ها و میوه‌های جورواجورش، همه و همه کنار هم قرار گرفته‌اند که مروارید مشرق‌زمین را بسازند.

 

آب و هوای پنانگ تقریباً تمام سال گرم و مرطوب است و باران‌هایی دارد که گاهی سه دقیقه طول می‌کشند و بعضی روزهای زمستان، یک روز کامل! از فرودگاه پنانگ تا مرکز آن که جورج‌تاون نام دارد، حدود ۴۵ دقیقه با تاکسی راه است و یک ساعت با اتوبوس‌های مخصوص فرودگاه. کرایه‌ی تاکسی در پنانگ خیلی بالا نیست، اما اگر به فکر هزینه‌های سفرتان هستید، اتوبوس‌ها همه‌جا هستند و مسیر‌هایشان هم در نقشه‌های داخل ایستگاه‌ها پیدا می‌شود.

 

 

 

تپه‌ی پنانگ، یکی از مشهورترین دیدنی‌های این جزیره است. سوار بر قطار کابلی شوید و مسیر سرسبز تپه را بالا بروید و از گرما و رطوبت منطقه‌ی ساحلی به نسیمی خنک و چشم‌اندازی جادویی برسید: منظره‌ی زیبای جرج‌تاون و پل پنانگ که با بیشتر از ١٣ کیلومتر طول، یکی از بلندترین پل‌های جهان است. صرف چای یا غذایی گیاهی در یکی از کافه‌های بالای تپه، گشت و گذار در بازارچه‌ی صنایع چوبی و حصیری، شروع خوبی برای گردش در پنانگ است.

 

 

 

پورت دیکسون Port Dickson

پورت دیکسون که عموماً با نام P.D شهرت یافته است محلی مناسب برای گذراندن آخر هفته برای مالایی ها و سنگاپوری هایی است که بدنبال مکانی به دور از گرما طاقت فرسای شهر ها هستند.

 

در تعطیلات آخر هفته چیزی در حدود ۴۵٫۰۰۰ نفر از این محل بازدید می کنند. وسعت این منطقه در حدود ۲۵ کیلومتر است. این ساحل در حاشیه تنگه ملاکا واقع شده است و در حدود ۱ ساعت از مرکز کوالالامپور فاصله دارد . از بزرگراه شمالی – جنوبی رفته و در مسیر انحرافی پورت دیکسون از بزرگراه خارج شوید . سمت راست بعد از عوارضی تابلوهای پورت دیکسون را دنبال کرده و وارد بزرگراه دیگری شوید که به این سواحل منتهی می شود . شما می توانید به طرف دهکده Lukut رفته و یا مسیر مستقیم را دنبال کنید.

209_1680_948

 

کوه های سرسبز Cameron

منطقه کوهستانی Cameron بزگترین و تمیز ترین منطقه کوهستانی در کل مالزی بشمار می رود. این منطقه در شمالغربی Pahang وقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۸۲۹ متر است. این منطقه در سال ۱۸۸۵ توسط ویلام کامرون کشف شد. کشاورزان انگلیسی به این نکته رسیدند که این تپه بسیار حاصلخیز است زیرا چای که غنیمتی از دوران استعمار است در کوه های سر سبز کامرون کشت می شود.

 

 

 

 

خانواده های انگلیسی که در مالزی ساکن بودند برای فرار از گرمای شدید و رطوبت بالای معدن های قلع و درختان کائوچو به این کوهستان پناه می بردند. دولت مالزی بعدها برای آسودگی بیشتر بازدیدکنندگان تسهیلاتی در این کوهستان قرار داد. برخی از این استراحتگاه ها از زمان استعمار تا کنون بدون تغییر باقی مانده است.

 

در طول خیابان اصلی Tanah Rata چندین شرکت مسافرتی وجود دارد که تورهای این منطقه کوهستانی را به عهده دارند و هر روز ساعت ۹ صبح و ۱۱ صبح حرکت می کنند و بازدیدی از محل پرورش پروانه ها، باغ گلهای رز، معبد چینی بودا Sam Poh نیز دارد که در هر بازدید حدود ۱۵ تا ۲۰ رینگت هزینه دارد.

 

بهتر این است که به جای اینکه برای هر کدام از سفر هاکه باید از آژانس های مختلف باشد هزینه کنید یک ماشین کرایه کرده و خودتان به همه این مناطق سر بزنید . هزینه یک ماشین کرایه ای هر روز ۳۵ دلار آمریکا است (برای یک ماشین گروه B چهار در ) و هزینه هر گالن بنزین ۳۰/۱ رینگت است.

 

 

 

دریاچه Bera

دریاچه Bera بزرگترین دریاچه آب شیرین در Peninsular مالزی است که غنی از حیوانات وحشی و گیاهانی است که در کنار مردم زندگی آرام و راحتی را سپری می کنند. علاوه بر این دریاچه Bera تحت قوانین کنوانسیون RAMSAR برای حفاظت آب و محیط قرار دارد.

 

 

 

 

منطقه فیل های KUALA GANDAH

حداقل یکروز را با فیل ها بگذرانیدو علاوه بر سواری در طبیعت به آنها غذا دهید مطئن باشید که تکرار این موقعیت در زندگی شما بسیار نادر خواهد بود. جزایر زیبا Tioman را نیز در برنامه خود بگنجانید زیرا این جاذبه های گردشگری فراموش نشدنی هستند و کنار سواحل Cherating،Balok، Teluk Chempedak، Rompin-Lanjut، Beserah و Chendor از آفتاب ملایم و مطبوع لذت ببرید.  

منبع: اگهی ۲۴

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مکانهای تفریحی و تاریخی جهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.