جاذبه گردشگری امروز سریلانکا ,مناطق جنگی سابق

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

جاذبه گردشگری امروز سریلانکا ,مناطق جنگی سابق

مناطق محل وقوع سال‌ها جنگ خونین در سریلانکا به جاذبه امروز گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با گذشت چند سال از پایان جنگ داخلی در سریلانکا، مناطق جنگی سابق این کشور به جاذبه‌های امروز گردشگری سریلانکا تبدیل شده‌اند.

به گزارش کلمبو تایمز، با گذشت چند سال از پایان چند دهه جنگ خونین داخلی با شورشیان ببرهای تامیل که در سال ۲۰۰۹ پایان یافت،‌ آرامش در کشور سریلانکا استقرار یافته که حاصل آن روند رشد چشمگیر گردشگران این کشور در سال‌های اخیر و جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری سریلانکا بوده‌ است.

این مناطق که بیشتر آنها در مناطق جنگی شمال و شرق سریلانکا واقع شده‌اند، زمانی محل درگیری‌های خونین و یا محل نگهداری مهمات یا اسیران جنگی بوده‌اند. اما حالا به مکان‌هایی برای جذب گردشگر یا بازی کریکت تبدیل شده‌اند.

سریلانکا در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر گردشگرانش بوده که کارشناسان علت اصلی این امر را افزایش تبلیغات تلویزیونی جاذبه‌های گردشگری این کشور در شبکه‌های ماهواره‌یی و ارتقای کیفیت سرویس‌دهی در هتل‌ها و رستوران‌ها می‌دانند.

سریلانکا که سال گذشته میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بود، برای جذب ۵ / ۲ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۶ هدف‌گذاری کرده‌ است که حاصل آن ایجاد نیم‌میلیون شغل جدید و جذب سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.

منبع : توریسم

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مکانهای تفریحی و تاریخی جهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.