جاسوسی آمریکا از گوشی‌های آیفون

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سازمان جاسوسی آمریکا به انتشار یافتن بدافزارهای ویژه‌ای روی گوشی‌های هوشمند آیفون متهم شده است که به آن‌ها امکان می‌دهد بدون اطلاع کاربر و از راه دور گوشی را فعال کنند و به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، اسناد انتشار یافته‌ در این زمینه را یکی از کارشناسان امنیتی به‌نام "جاکوب اپلباوم"( Jacob Appelbaum) به اشتراک گذاشته و روزنامه آلمانی Der Spiegel هم آن‌ها را منتشر کرده است.
 
بر اساس این اسناد گفته می‌شود که "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) در یکی از طرح‌های خود به جاسوسان امکان داده است پیام‌های متنی ارسال شده از سوی کاربران را رهگیری کنند، به لیست شماره تلفن‌های آن‌ها دسترسی داشته باشند یا اینکه بتوانند میکروفون و دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند را فعال کنند.
 
بدافزار ارسال شده از سوی این مرکز در جریان دسترسی سخت‌افزاری آن‌ها به گوشی روی مدل‌های مختلف آیفون نصب می‌شده است. بر این اساس گوشی‌هایی که به صورت آنلاین خریداری می‌شدند پیش از آنکه به دست کاربر برسند این بدافزار را در اختیار می‌گرفتند.
 
حتی بدون دسترسی سخت‌افزاری به گوشی، آن‌ها می‌توانستند از طریق ارسال برنامه‌های به‌روزرسان حاوی بدافزار مربوطه وارد گوشی شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.