جالب‌ترین خودروهای پرنده

۰۶خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز، یک از مواردی که سال هاست دانشمندان در حال تحقیق بر روی آن می باشند ساخت خودروهای پرنده است. البته در این مدت نمونه هایی نیز این خودروها ساخته شده است. در ادامه با نمونه های اصلی این خودروها که در واقعیت ساخته شده اند و تست آن نیز با موفقیت بوده است آشنا می شوید.

** PAL-V One

یکی از ایده های بسیار جالب برای خودروهای پرنده را یک طراح هلندی داد که در نوع خود جهشی بسیار بزرگ نامیده می گردد. این خودرو به صورت اتوماتیک انرژِی را از چرخ ها به بخش بالگردی این خودرو می رسد. این خودرو همچنین تنها قادر است در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح زمین پرواز کند که نیازی به گواهینامه خلبانی نیز ندارد. این خودرو با تولید انبوه می تواند آینده خودروهای پرنده را تغییر دهد.

** Terrafugia Transition

در سال ۲۰۰۹ این خودروی پرنده اولین پرواز موفق خود را داشته است که از آن زمان تا به حال دائما پیشرفت و به روز شده است و با همه این تغییرات در سال ۲۰۱۲ برای بار دوم توانست پروازی موفق داشته باشد. این خودرو با تغییرات شکلی هوایی به خود گرفته است و دارای قدرت خوبی نیز هست چرا که روی زمین به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و در آسمان نزدیک به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت برسد.  البته نکته بد در مورد این خودرو گران بودن آن است چرا که با توجه به لوازمی که دارد از یک لامبورگینی اخرین مدل هم گران تر است.

** Super Sky Cycle

این خودرو پرنده چهره زیبایی ندارد اما قانونی ترین خودروی پرنده ای است که این روزها در دنیا تولید می گردد. در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار تست شد و موفق شد جواز حضور در آسمان را به دست آورد. این خودرو نیاز به یک گواهینامه موتورسیکلت  و البته گواهینامه رانندگی است. در کنار آن قیمت این خودرو نیز به نسبت باقی خودروهای پرنده بسیار ارزان تر و نزدیک به ۴۰ هزار پوند است.

** AVE Mizar
در سال ۱۹۷۱ یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی تصمیم رفت خودرویی پرنده بسازد به همین سبب یک خودروی فورد پینتو با بال های یک هواپیمای سسنا پیوند خورد تا خودروی پرنده ایجاد شود. این خودرو توانست تست های خاص زمان خودش را بگذراند و دقیقا یک سال قبل از آغاز تولید انبوهش دچار نقص فنی گشت و یکی از نمونه های آن سقوط کرد تا تمام ویژگی ها و تجهیزاتش از بین برود.

** ConvAirCar
این خودروی پرنده برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ ساخته و آزمایش شد. در نگاه اول یک هواپیما است که به یک خودرو چسبیده اما باید این نکته را یادآور شد که این قسمت هواپیما قبل جداسازی و جمع کردن بود بدین معنا که هر گاه می خواستید به هواپیما تبدیل می شد. این هواپیما با نمونه اولیه خود ۶۶ پرواز انجام داد و به تولید انبوه نیز رسید ولی هیچوقت به بازار وارد نشد چرا که یکی از نمونه های آن قبل از عرضه به بازار سقوط کرد و چندین کشته داد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.