جامعه اصناف سینمایی و انجمن منتقدان و نویسندگان، فیلم موهن را محکوم کردند

به گزارش خبرآنلاین، در متن بیانیه جامعه اصناف سینمای ایران آمده است: «تولید و انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) در رسانه‌های دیجیتال موجب تأثر و تأسف عمیق ماست این اقدام نابخردانه و اسلام ستیزانه حاکی از کینه عمیق سازندگان نوار متحرکی است که نه سنخیتی با سینما دارند و نه نسبتی با دین.
 
ساخت این فیلم اهانت‌آمیز تنها به سود کسانی است که جهان را غرق در نفرت و خشونت و عاری از گوهر حقیقی دین می‌پسندند.

سینماگران ایران ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی در آرزوی جهانی هستند که حرمت ادیان الهی و ارزش‌های معنوی به بهانه پاسداشت آزادی بیان، زیر پا نهاده نشود.»
 

متن بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران نیز به این شرح است:

«هر بار که از سینما بهره برداری نامشروع می‌شود، این حقیقت را به یاد می‌آوریم که این هنر – صنعت در مناسبات پیچیده جهان امروز تا چه انداره می‌تواند در خدمت اهداف منحرف قرار گیرد.

این نخستین بار نیست که اعتقادات مسلمانان در معرض حمله و توهین قرار می‌گیرد و آخرین بار نیز نخواهد بود. فیلم توهین‌آمیز اخیر که ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را نشانه رفته است، یادآوری می‌کند که سینمای ایران باید به ابزار برّنده ما درعرصه جهانی فرهنگ بدل شود و کنشگر باشد نه منفعل. به یادمان می‌آورد که سینمای ایران می‌تواند با پشتوانه سرمایه گذاری، حمایت و تقویت، تمدن و فرهنگ و اعتقادات ما را جهانی کند و انواع هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی را خنثی و بی‌اعتبار سازد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، ساخت و نمایش فیلم توهین آمیز «برایت از مسلمانان» را که مصداق بارز استفاده نامشروع از ابزارسینماست، قویا محکوم می‌کند و امیدوار است سینمای ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مغفول در حوزه‌های تولید و پخش جهانی، پاسخی درخور به تهاجمات خصمانه‌ای از این دست بدهد.»
 

۵۸۲۴۷
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.