جامعه باید از هویت آسیب دیده و تغییر یافته فرهنگ غرب خلاصی یابند

۱۳خردادماه،

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعه المصطفی عالمیه:

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعه المصطفی عالمیه گفت: فرد فرد اشخاص جامعه باید از هویت آسیب دیده و تغییر یافته فرهنگ غرب خلاصی یافته و به شخصیتی انسانی تبدیل شوند و تنها مقصد ما تحول انسان غرب‌زده به انسانی فرازمینی است. انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی امیدی رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعه المصطفی عالمیه امروز در هفتمین همایش بین‌المللی امام خمینی و سیاست خارجی اظهار داشت: واقع‌گرایی که اعم از کلاسیک و ساختاری می‌شود نقش ملی و عناصر ساختار غیرمادی را در سیاست خارجی انکار می‌کند که با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی صورت پذیرفت، نشان می‌دهد که دین و مذهب می‌تواند نظام سیاسی ریشه‌داری را به وجود آورد.

وی در ادامه توده‌های ملت را به مقاومت در برابر استکبار جهانی فراخوانده و با اشاره به مبنای انسان‌شناختی اظهار داشت: موضع نظام و دین حق و باطل در دو بعد ملی و ملکوتی باید مبنای ترسیم روابط بین‌المللی قرار گیرد؛ در روابط بین‌الملل بر استدلال همه‌جانبه اشاره شود که این نشان دهنده معرفت لازم برای اجرای روابط است.

وی در ادامه نقش دولت و ملت در اهداف بین‌الملل با بیان اینکه دیدگاه اول به روابط استراتژی انسان اشاره دارد، گفت: انسان باید تحول را از خود آغاز کند که این اساس پیروزی‌ها و شکست‌هاست و این آغازی بنیادین و تغییری معرفتی در رفتار و کردار محسوب می‌شود.

وی در بیان دیدگاه دوم تصریح کرد: این دیدگاه تفسیری از نیروهای خودی و غیرخودی را ارائه داده و نیروهای غیرخودی را وابسته به دستگاه استکبار جهانی می‌داند.

رئیس گروه مطالعات انقلاب اسلامی در پایان خاطر‌نشان کرد: فرد فرد اشخاص جامعه باید از هویت آسیب دیده و تغییر یافته فرهنگ غرب خلاصی یافته و به شخصیتی انسانی تبدیل شوند و تنها مقصد ما تحول انسان غرب‌زده به انسانی فرازمینی است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.